تاریخ : سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۱ Tuesday, 17 May , 2022
8

خطرناک ترین خودرو در تصادفات نوروزی ۱۴۰۱ کدام خودرو بود؟

  • کد خبر : 33572
  • 22 فروردین 1401 - 10:02
خطرناک ترین خودرو در تصادفات نوروزی ۱۴۰۱ کدام خودرو بود؟

به گزارش وبسایت خبری تصادفات به نقل از فارس، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور، سردار سید کمال هادیانفر، در نشست خبری با اصحاب رسانه به بحث تصادفات اشاره و اظهار داشت: در طرح نوروزی ۴۱.۹ نفر در هر روز در تصادفات از دست دادیم که این رقم در سال گذشته ۵۳ نفر بود همچنین امسال […]

به گزارش وبسایت خبری تصادفات به نقل از فارس، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور، سردار سید کمال هادیانفر، در نشست خبری با اصحاب رسانه به بحث تصادفات اشاره و اظهار داشت: در طرح نوروزی ۴۱.۹ نفر در هر روز در تصادفات از دست دادیم که این رقم در سال گذشته ۵۳ نفر بود همچنین امسال بیش از ۵۰۹ میلیون تردد بین شهرها را داشتیم. در بین صحبت های وی در کمال ناباوری به شرکتی غیر از سایپا و خودروی پراید به عنوان خطرناک ترین خودرو در تصادفات نوروزی ۱۴۰۱ اشاره کرده است.

باز هم بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاد

باز هم بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاد

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در طرح نوروزی، ۳۵ درصد تصادفات برون‌شهری از نوع واژگونی و در حوزه برون‌شهری تقریباً ۵۴ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داد تصریح کرد: ۶۰ درصد فوتی‌های تصادفات در جاده‌ها به وقوع پیوست.

خطرناک ترین خودرو در تصادفات نوروزی ۱۴۰۱

رئیس پلیس راهور در خصوص ایمنی خودروهای داخلی اظهار داشت: فراوانی خودروهای داخلی ما بیش از خارجی است اما در هر صورت در تصادفات فوتی و جرحی نوروز ، ۸۶ درصد خودروهای داخلی نقش داشتند، وی با اشاره به خطرناک ترین خودرو در تصادفات نوروزی ۱۴۰۱ از نظر ایمنی خودرو گفت: تقربیاً رکوردار تصادفات ما پژو ۴۰۵ یا پژو پارس یا پژو ۲۰۶ و در مرحله بعد متعلق به پراید بود.

وی اعلام برنامه های پلیس در سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان داشت: جدی‌ترین‌ موضوع این است‌که تمام دستگاه‌های مسئول در حوزه ایمنی تردد و کاهش تصادفات را پای کار آورده، همچنین با هدف‌گذاری منطقی و شدنی در برنامه هفتم توسعه به دنبال کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی هستیم، همچنین بحث هوشمند سازی پلیس نیز در دستور کار قرار دارد.

وی درباره ایمنی خودروهای داخلی اظهار داشت: در بحث خودرو، نقش راننده، نقشی انکارناپذیر است اما نباید فراموش کنیم راننده با هر سطح مهارت و گواهینامه یک انسان است که پشت فرمان نشسته و ایجاد هر حادثه برای یک انسان متصور است؛ ممکن است دچار سرگیجه یا بیهوشی شود یا حتی بی‌مبالاتی داشته باشد اما در تمام دنیا یک راه نجات در تصادف برای رانندگان پیش‌بینی شده و آن هم بحث ایمنی وسیله نقلیه است.

ایمنی خودروهای داخلی دارای اشکال است

خطرناک ترین خودرو در تصادفات نوروزی 1401

وی افزود: ساخت خودرو با پلتفرم، آلیاژ و فلز مشخص یا ضخامت آن‌ها یا آپشن‌های خودرو مانند کیسه هوا، کمربند و ترمز ABS نجات‌دهنده راننده یا سرنشینان است در حالی که این موارد در خودروهای داخلی دچار مشکل است.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: تا کی باید هر روز گزارش خوانده و ببینیم یا بشنویم که تصادف، آتش سوزی خودرو و مرگ هموطنان را داشته ایم.

خودرو باید دارای زیبایی، کیفیت، ایمنی و ارزان قیمت باشد

باز هم بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاد

وی با بیان مزایای خودروهای ایمن که عبارتند از زیبایی، کیفیت، ایمنی و ارزان قیمت بودن، به طرح این سوال پرداخت و گفت: واقعاً کدام یک از خودروهای داخلی ما این مزیت‌ها را دارند؟

سردار هادیانفر ادامه داد: اگرچه همه باید از تولید داخل حمایت کنند اما تولید داخل نیز باید کیفی و ایمن باشد، اکنون چه کسی روی قطعات خودرو نظارت می‌کند، آیا نظارت ۱۰ سال پیش سازمان استاندارد کفایت می‌کند تازه آن هم بیشتر توسط افرادی صورت می‌گیرد که خود در خودروسازی هستند؛ تا کی باید شاهد تصادفات باشیم؟

امیدوارم تمام دستگاه‌های مسئول و نظارتی نقش خود را ایفا کنند، باید خودروسازها بر تولید خودروی ایمن و کیفی متمرکز شوند و چاره‌ای جز این ندارند. / خطرناک ترین خودرو در تصادفات نوروزی

چرا خودروها در تصادف مچاله شده یا آتش می‌گیرند؟

وی با طرح دوباره سوال که چرا خودروها در تصادف مچاله شده یا آتش می‌گیرند و چرا باید خودرو منفجر شود گفت: با مطالبه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مردم، دیگر خودروسازها جای دفاعی ندارند؛ به طور مثال وقتی به خودروساز می‌گویند قطر آلیاژ کم است باید اصلاح شود.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ما خودمان را مسئول می‌دانیم، بنابر قانون و تأیید وزارت صمت، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست باید پلاک‌ کنیم اما اگر اینها دخالت نکنند حتماً ارائه پلاک‌ را متوقف می‌کنیم و دیگر اینگونه خودروها را پلاک نمی‌کنیم.

وی افزود: برابر قانون ما مکلف به تعیین سهم تقصیر دستگاه‌ها در تصادفات هستیم و این کار را می‌کنیم؛ به طور مثال در تصادف پژو ۴۰۵ با پژو پارس محور لرستان به نورآباد که هشت نفر زن و بچه در آتش سوختند، ۳۳ درصد خودروساز مربوطه را در کروکی در شورای ترافیک استان مقصر دانستیم و پرونده قضائی را برای قاضی فرستادیم؛ به همکاران نیز ابلاغ کردیم که برای دستگاه‌ها سهم تقصیر در تصادفات تعیین کنند.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

تصادف نیوز