تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
40

خودروی الکتریکی چیست -چالش های پیش روی آن را بشناسید

  • کد خبر : 33680
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
خودروی الکتریکی چیست -چالش های پیش روی آن را بشناسید

برخلاف اتومبیل های بنزینی، اتومبیل های برقی از باتری های قابل شارژ تغذیه می کنند. با کار روی اتومبیل الکتریکی تحولات در سراسر جهان یک جهت متفاوت گرفته اند و یک تحول بزرگ را تجربه کرده اند. مزایای حمل و نقل مدرن غیرقابل انکار است و سوزاندن بنزین برای کار با موتورها منجر به تغییر […]

برخلاف اتومبیل های بنزینی، اتومبیل های برقی از باتری های قابل شارژ تغذیه می کنند. با کار روی اتومبیل الکتریکی تحولات در سراسر جهان یک جهت متفاوت گرفته اند و یک تحول بزرگ را تجربه کرده اند. مزایای حمل و نقل مدرن غیرقابل انکار است و سوزاندن بنزین برای کار با موتورها منجر به تغییر هوا و در نتیجه بیماری های ناشی از سطوح بالای آلودگی هوا می شود. بسیاری از تولیدکنندگان سعی در ساخت اتومبیل های برقی برای غلبه بر مشکلات هوا و محیط زیست وسایل نقلیه با سوخت فسیلی دارند که برای صرفه جویی در مصرف انرژی فقط به شارژ باتری نیاز دارند، درست مانند تلفن های هوشمند. اما قبل از خرید ماشین برقی باید بدانید که این دستگاه ها چیست و چگونه کار می کنند. بنابراین حتما در این مقاله خودروی الکتریکی با تصادف نیوز همراه باشید.

خودروی الکتریکی

با رعایت چند نکته ساده عمر باتری را افزایش دهید

امروزه بیشتر وسایل نقلیه از موتور احتراق داخلی یا ICE استفاده می کنند. هنگامی که می خواهید ماشین شخصی خود را با بنزین پر کنید، چرخاندن کلید در موتور احتراق جرقه ای ایجاد می کند و گاز موجود در محفظه موتور را مشتعل می کند. در نتیجه این حرکت شاهد افزایش گرما و فشار داخل موتور خواهیم بود. این پروسه به نوبه خود پیستون ها را حرکت می دهد و در نهایت انرژی مکانیکی مورد نیاز را فراهم می کند.

سوزاندن سوخت در داخل خودرو به خودی خود باعث حرکت خودرو نمی شود، با این وجود حرکت نهایی در واقع محصول احتراق است و باعث ایجاد حرکت مکانیکی می شود. این مورد اگرچه موثر است اما بازده کمی دارد. به طور متوسط خودروهای ICE تنها ۲۰ درصد بازدهی را به خود اختصاص می‌دهند و این بدان معناست که بیشتر انرژی از دست رفته است. علاوه بر این، مواد باقی مانده ناشی از این احتراق برای انسان و محیط زیست مضر است.

در طول دهه های گذشته، تولید‌کنندگان بهره‌وری و در عین حال تمیزی اتومبیل ICE را تا حد زیادی بهبود بخشیدند; مبدل کاتالیزوری، خلوص سوخت بهبود یافته و پیشرفت در تکنولوژی برای کاهش عوارض جانبی مضر ناشی از وسایل نقلیهICE کمک کرده اند با این حال مسلم است که در کاهش آلودگی و افزایش بازدهی به بن بست رسیده‌ایم.

در حال حاضر مقدار فزاینده ای از تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت و تاثیر انسانی وجود دارد. در مورد سلامت انسان و ما باید تا حد امکان از حمل و نقل با استفاده از اتومبیل های ICE خودداری کنیم. این جاست که شما در مورد اتومبیل های الکتریکی صحبت می کنید.

برخلاف این اتومبیل ها، اتومبیل های برقی از باتری های قابل شارژ تغذیه می کنند. در نتیجه، برای استفاده از این نوع از اتومبیل سوخت مصرف نمی شود و کاهش اثرات زیست محیطی بد را در پی دارند. ظاهر اتومبیل های برقی با اتومبیل های ICE متفاوت نیستند بلکه در داخل ماشین متفاوتند،این ماشین ها برای کار به تنظیمات بسیار متفاوتی نیاز دارند.

ماشین فعلی شما دارای یک باتری در زیر کاپوت است که نیروی محرکه خودرو را فراهم نمی کند-توسط موتور خودرو شارژ می شود و برای روشن کردن چراغ های خودرو استفاده می شود-داشبورد و لوازم الکترونیکی داخل خودرو. با این حال متوجه می شویم که این خودرو توسط یک موتور هدایت می شود-اما اتومبیل های برقی دارای باتری های بزرگ زیادی هستند که برق مورد نیاز خود را ذخیره می کنند.

ماشین الکتریکی

ماشین الکتریکی از این باتری ها برای تامین قدرت مورد نیاز برای حرکت موتور الکتریکی خود استفاده می کند، بنابراین اتومبیل های الکتریکی نیازی به استفاده از موتورهای معمولی ندارند. در طراحی چنین ماشین‌هایی اقدامات احتیاطی کاملا رعایت می شود و باتری‌ها از نظر استراتژیک در اطراف بدنه قرار می گیرند و مانند اتومبیل های ICE بارگیری جلویی وجود ندارد. در نتیجه سیستم الکتریکی EV در سراسر خودرو توزیع می شود و مانند ICE دارای چرخ های جلو و عقب است.

می توانید ماشین الکتریکی خود را در خانه یا ایستگاه های شارژ موجود شارژ کنید. نیروی اضافی از طریق فرآیند‌هایی نظیر ترمز دوباره ذخیره خواهد شد. منتقدان خودروهای برقی استدلال می کنند که اگرچه آلوده کردن محیط زیست از بین رفته است اما هنوز نیاز به تولید برق وجود دارد و فقط نحوه استفاده از آن تغییر کرده است.

استفاده از ماشین، خیابان ها را پر از ماشین می کند و بیماران را در شرایط بدتری قرار می دهد. استفاده از ماشین برقی به معنای داشتن محیطی تمیزتر و در نهایت سالم برای افراد منطقه است. علاوه بر این لازم به ذکر است که خودروهای برقی سر و صدای بسیار کمتری نسبت به خودروهای با سوخت فسیلی تولید می کنند ومنجر به آلودگی صوتی کمتر می شود.

تولید برق به طور قابل توجهی به انتشار گازهای گلخانه ای جهانی کمک کرده است و تغییرات اقلیمی ناشی از مداخلات انسانی را تسریع می کند. با این وجود شرکت های تولید کننده برق شرایط مالی بهتری برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دارند. به عنوان مثال تغذیه مستقیم خودرو از انرژی خورشیدی یا باد غیر ممکن است اما برق آن را می‌توان با استفاده از ژنراتورهای انرژی خورشیدی تامین کرد.

با این وجود خرید و استفاده از ماشین برقی به تنهایی کره زمین را نجات نخواهد داد. به عنوان مثال تولید باتری برای اتومبیل های برقی کار سازگار با محیط زیست نیست! مشخص نیست که با باتری های برقی که به پایان عمرشان رسیدند چه باید کرد. اگرچه ساخت و استفاده از چنین وسایل نقلیه نیت مثبتی دارد، اما فقط به عنوان یک راه حل موقت برای بهبود شرایط محیطی ناشی از حمل و نقل قابل اعتماد محسوب می شود.

هنگام ساخت یک ماشین الکتریکی, بیش از مسائل محیط زیستی و مسائل اخلاقی، تولیدکنندگان جنبه‌های تجاری آن را در نظر می‌گیرند. برخی از تولیدکنندگان به استفاده از بازاریابی سبز متهم شده اند، به این معنا که شرکت‌ها با استفاده از تبلیغات محیطی گمراه کننده برای ترویج محصولاتشان می سازد! خودروهای الکتریکی تاثیر قابل توجهی بر کاهش بارهای زیست محیطی ناشی از حمل و نقل دارند، با این حال منتقدان این خودروها را سازگار با محیط زیست نمی دانند.

تولید اتومبیل مانند تلفن های هوشمند به قطعات و مواد از سراسر جهان نیاز دارد. تولید جهانی تا حد زیادی به چند کشور جهان از جمله چین وابسته است.

این امر همراه با عوامل دیگر باعث شد گروه های زیست محیطی خودروهای برقی را محکوم کنند. اگرچه این دیدگاه توسط اکثریت پذیرفته نمی شود، شکی نیست که اتومبیل های برقی به عنوان یک راه حل جادویی برای بهبود تغییرات اقلیمی عمل نمی کنند. بلکه می توان گفت که این خودروها در مقایسه با خودروهای بنزینی از ضرر محیطی نسبتا کمتری برخوردار هستند.

تولید باتری خودروی برقی

تولید باتری قسمت دشوار و مشکل ساز تولید وسایل نقلیه الکتریکی است، برای مثال, تولید باتری‌های کم هزینه اغلب به اثرات زیست محیطی ویران‌گر منجر می‌شود، به ویژه برای کبالت و لیتیوم مورد استفاده در باتری, معدن کاری در اعماق دریا باید افزایش یابد. علاوه بر این نمی توان باتری ها را به راحتی بازیافت یا دفع کرد.

عدم بازیافت به این معنی است که مواد جدید باید در دسترس قرار گیرند و استانداردهای فعلی باید ادامه یابد زیرا تقاضا برای فلزات همیشه زیاد است. خلاص شدن از شر باتری های پرکاربرد نیز مشکلاتی ایجاد می کند. اولین مشکل اندازه آن‌هاست و جایی است که باید در نظر گرفته شود و سپس خود باتری ها اگر به درستی مدیریت نشوند وارد محیط می شوند و به آن آسیب وارد می‌کنند.

بازار وسایل نقلیه الکتریکی

نیسان لیف اولین خودروی برقی بود که برای مردم قابل دسترسی بود. با این حال، تویوتا پریوس باعث شد که استفاده از ماشین و برق به گزینه های اصلی در هنگام خرید ماشین تبدیل شود. پریوس، خودروی هیبریدی الکتریکی متصل (PHEV) و ماشین لیف از شرکت نیسان, ماشینی با آپشن فول هست. خودروهای تسلا اکنون به عنوان موفق ترین خودروهای برقی در صنعت شناخته می‌شوند و در حالی که شرکت های دیگر در این زمینه کار می کنند، هنوز نتوانسته اند جای تسلا را در بازار بگیرند.

به این خاطر که تسلا فقط به ساخت اتومبیل های برقی مشغول است به سرعت شناخته شد و موفق شد درصد زیادی از تولید این نوع خودروها را انجام دهد. قبل از شروع تسلا خودروهای برقی گران بودند و به جای اینکه جایگزین عملی برای خودروهای فسیلی باشند به یک جایگزین عقیدتی تبدیل شدند!

تسلا تا حد زیادی موفقیت خود را مدیون مشارکت ایلان ماسک است. ماسک تسلا را وادار به تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه کرد و کاری که شرکت‌های دیگر نتوانسته اند انجام دهند. با این وجود تسلا بدون مشکل نیست زیرا ممکن است توسط هکرها مورد حمله قرار گیرد. همینطور تصادفات خودروی برقی تسلا در نقاط مختلف دنیا ثبت شده که نشان دهنده بی‌عیب نبودن این خودرو است.

راه تسلا در تولید خودروی الکتریکی

هدف تسلا به روزرسانی بازار خودرو است-اما سایر سازندگان نیز سرمایه گذاری های قابل توجهی در پروژه های وسایل نقلیه الکتریکی انجام داده اند. تقریبا هر شرکت بزرگ خودرو در حال حاضر انتخاب کوچکی از اتومبیل های الکتریکی است.

همچنین گزینه های لوکس و مقرون به صرفه وجود دارد, بنابراین اگر شما یک بودجه محدود, شما می توانید از نوع مقرون به صرفه از این اتومبیل.

در چند سال گذشته شاهد رشد چشمگیری در خودروهای برقی در ایستگاه‌های شارژ بوده‌ایم. درست مثل ایستگاه‌های بنزین اپراتورهای زیادی وجود دارند که به شما در پرداخت حسابهای اینترنتی و شروع اشتراک کمک می‌کنند.

ماشین الکتریکی هیبریدی چیست

نوع دیگری از ماشین الکتریکی-اتومبیل های الکتریکی هیبریدی است که این نوع اتومبیل‌ها در واقع ترکیبی از اتومبیل های فسیلی و اتومبیل های برقی هستند که با یک موتور معمولی و یک موتور الکتریکی در ساختار خود امکان استفاده از ماشین را به هر دو شکل فراهم می کند.

خودروهای برقی هیبریدی مزایای بسیاری نسبت به خودروهای الکتریکی دارند. اتومبیل های بنزینی برای سفرهای طولانی با سرعت بالا مناسب هستند. با اتومبیل های هیبریدی می توانید در صورت لزوم بین موتور الکتریکی و موتور جابجا شوید.

اتومبیل فسیلی معمولا انرژی زیادی را به صورت گرما به ویژه هنگام ترمز از دست می دهند. وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی انرژی را ذخیره می کنند و هنگام ترمز با فرآیند احیای انرژی از این حرکت در باتری استفاده مجدد می کنند.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4

تصادف نیوز