تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
59
عرضه جدیدترین خودروهای برقی در سال 2022

با جدیدترین خودروهای برقی ۲۰۲۲ آشنا شوید-خودروی برقی جدید

  • کد خبر : 33342
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
با جدیدترین خودروهای برقی ۲۰۲۲ آشنا شوید-خودروی برقی جدید
امروزه خودروهای برقی روند رو به رشدی دارند و بی شک اینده خودروهای دنیا در سیطره خودروهای بنزینی باقی نخواهند ماند. رشد خودروهای برقی در سال 2021 بسیار چشمگیر بود و رکورد خودروهای برقی شکسته شد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به جدیدترین خودروهای برقی 2022 که به زودی در جاده های سراسر دنیا رفت و آمد خواهند کرد.

با جدیدترین خودروهای برقی ۲۰۲۲ آشنا شوید

جدیدترین خودروهای برقی 2022

به گزارش وبسایت تصادف نیوز به نقل از اتوکار امروزه خودرو های برقی روند رو به رشدی دارند و بی شک اینده خودروهای دنیا در سیطره خودروهای بنزینی باقی نخواهند ماند و به تدریج سهم بزرگی را به خودروی برقی خواهد داد. رشد خودروهای برقی در سال ۲۰۲۱ بسیار چشمگیر بود و رکورد خودروهای برقی شکسته شد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به جدیدترین خودروهای برقی ۲۰۲۲ که به زودی در جاده های سراسر دنیا رفت و آمد خواهند کرد.

خودروهای برقی در سال ۲۰۲۱

جدیدترین خودروهای برقی 2022

صنعت خودروهای برقی در سال ۲۰۲۱ علی رغم مشکلات بسیاری که در تامین برخی قطعات مثل نیمه رساناها و برخی مشکلات در عرضه این خودرو ها داشت شاهد چندین مدل از خودروسازان معروف دنیا بود. این خودروها شامل فورد موستانگ Mach-E، فولکس واگن ID 4 و پورشه تایکان کراس توریزمو بودند.با اینکه برخی مشکلات در عرضه خودروهای برقی همچنان ادامه دارد می توان انتظار داشت که سال ۲۰۲۲ نیز سالی پرفروغ در این حوزه باشد.

در اینجا لیست ما از خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۲ با نیم نگاهی به سال ۲۰۲۳ آمده است.

خودروی برقی بی ام دابلیو i4 رقیب جدید تسلا

 بی ام دابلیو i4  از جدیدترین خودروهای برقی

خودروی تسلا مدل ۳ رقیبی جدید از گروه خودروسازی بی ام دابلیو دارد.آی فور بی ام و دارای قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد این خودرو فقط شش ثانیه است. باتری های این مدل ۸۰٫۷ کیلو وات ساعت قدرت دارند که می تواند تا مصافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر مناسب باشد.

 بی ام دابلیو i4

خودروی الکتریکی جنسیس جی ۸۰ / Genesis Electrified G80

خودروی الکتریکی جنسیس جی 80 / Genesis Electrified G80

رقیب مرسدس EQS جنسیس از نظر ظاهری با G80 که موتور احتراق داخلی دارد یکسان است، اما یک پیشرانه دو موتوره و چهار چرخ محرک قدرت ۳۶۵ اسب بخار و سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت را با سرعت ۴٫۹ ثانیه برای خودروهای اسپرت به ارمغان می آورد. از ویژگی‌های کلیدی این خودرو لوکس می‌توان به سیستم ۸۰۰ ولت برای شارژ تا ۳۵۰ کیلووات اشاره کرد.

مرسدس بنز AMG EQS 53

خودرو مرسدس بنز AMG EQS 53
نمای داخلی مرسدس بنز AMG EQS 53

سال گذشته شاهد چندین مدل الکتریکی جدید از مرسدس بنز بودیم، اما EQS 53 اولین خودروی کاملاً الکتریکی است که AMG عرضه کرده است. رقیب پورشه تایکان توربو S یک موتور دوگانه با قدرت ۷۵۱ اسب بخار و گشتاور ۷۵۲ پوند فوت ارائه می دهد. تغییرات طراحی نسبت به EQS جزئی خواهد بود، اما انتظار می‌رود که موتورها و فرمان این مدل، تنظیمات خاص AMG را دریافت کنند.

فولکس واگن کوپرا Cupra

خودرو فولکس واگن کوپرا Cupra ID3

فولکس واگن ID 3 اسپورت Cupra در ابتدا با باتری ۵۸ کیلووات ساعتی و در نسخه های بعدی ۴۵ کیلووات ساعت و ۷۷ کیلووات ساعت در دسترس خواهد بود. Cupra به دنبال بسته‌ای پویاتر، با استایل برجسته و پویایی رانندگی بیشتر است.

گربه اورا Ora Cat

فولکس واگن کوپرا Cupra / جدیدترین خودروهای برقی

یک رقیب فولکس واگن ID 3 با ظاهری کلاسیک اوایل سال جاری از برند چینی Ora به فروش می رسد.اورا کت مسافتی ۲۶۱ مایلی را طی می کند و با قیمت مقرون به صرفه ۲۵۰۰۰ پوند عرضه می گردد. این موتور توسط یک موتور نصب شده روی محور جلو هدایت می‌شود که برای ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت مناسب است. به نظر می‌رسد این خودرو می‌تواند برای رانندگی در شهر ایده‌آل باشد، با سرعت ۰-۳۰ مایل در ساعت ۳٫۸ ثانیه و شتاب ۰-۶۲ مایل در ساعت. قیمت پایه آن با فناوری چشمگیر، از جمله عملکردهای کنترل از راه دور با تلفن همراه و … تقویت شده است. این خودرو یکی از زیباترین و جدیدترین خودروهای برقی ۲۰۲۲ خواهد بود.

تسلا مدل Y

تسلا مدل Y از جدیدترین خودروهای برقی

نسخه SUV تسلا مدل ۳ سرانجام پس از مدت ها انتظار در سال جاری وارد بریتانیا خواهد شد.این مدل این گونه پیش بینی می شود که در بین مشتریان تسلا محبوب شود. همچنین این خودرو از شبکه شارژ تسلا بهره خواهد برد که از نظر راحتی و قابلیت اطمینان هنوز در بسیاری از مناطق دنیا از جمله بریتانیا بی رقیب است و در میان جدیدترین خودروهای برقی ۲۰۲۲ می درخشد.

جدیدترین خودروهای برقی فولکس واگن ID 5

خودرو فولکس واگن ID 5

فولکس واگن ID 5 بر اساس مدل کوچکتر ID 4 است و بیشتر مکانیزم های مدل قبلی را حفظ می کند. قیمت مدل های پایه از ۴۷۰۰۰ پوند با موتورهای الکتریکی ۱۷۲ و ۲۰۱ اسب بخار شروع می شود. در بریتانیا، باتری استاندارد ۷۷ کیلووات ساعتی تا ۳۲۳ مایل برد را فراهم می کند.

ولوو Recharge C40

خودرو ولوو Recharge C40

C40 Recharge که اولین خودروی این شرکت است که فقط در رده خودروهای برقی عرضه می‌شود، دارای سبک کوپه و سرعت ۰-۶۲ مایل در ساعت بی‌صدا با سرعت کمتر از ۵٫۰ ثانیه در مدل‌های سطح بالا است. یک باتری ۷۸ کیلووات ساعتی مسافت ۲۶۰ مایل را فراهم می کند در حالی که قیمت ها از ۵۷۰۰۰ پوند در بریتانیا شروع می شود.

BMW iX M60

BMW iX M60

شاسی بلند برقی قدرتمند BMW امسال با قدرت ۶۱۱ اسب بخار، شارژ ۴٫۰ ثانیه تا ۶۲ مایل در ساعت و ظاهری که متمایز است. علاوه بر ظاهرش برچسب قیمت آن نیز متمایز است و ۱۱۱۹۰۵ پوند است. انتظار برد ۳۵۷ مایلی را داشته باشید که کمی کمتر از iX استاندارد است.

سیتروئن آمی Citroën Ami

سیتروئن آمی Citroën Ami
سیتروئن آمی Citroën Ami

واکنش به سیتروئن آمی آنقدر مثبت بود که سازنده فرانسوی تصمیم گرفت این خودرو را به بریتانیا نیز ببرد، هرچند این خودرو فقط برای فرانسه برنامه ریزی شده بود. حداکثر سرعت این خودروی برقی دو سرنشین تنها ۲۸ مایل در ساعت است که انرژی آن از باتری ۵٫۵ کیلووات ساعتی تامین می شود که تنها ۸ اسب بخار قدرت تولید می کند، اما در حال حاضر محبوبیت خود را نشان می دهد زیرا سیتروئن اعلام کرد که این خودرو به بریتانیا می آید.

پورشه تایکان GTS

پورشه تایکان GTS

GTS بین تایکان ۴S و توربو قرار خواهد گرفت، با همان تنظیمات موتور دوگانه توربو، اما با قدرت محدود به ۵۹۰ اسب بخار به جای ۶۷۰ اسب بخار. خوشبختانه، گشتاور ۶۲۶ پوند فوت آن مانند توربو باقی مانده است.جدیدترین خودروهای برقی ۲۰۲۲

جنسیس GV60

خودرو  جنسیس GV60

اولین خودروی سفارشی جنسیس، GV60 بر اساس پلتفرم E-GMP هیوندای خواهد بود که توسط Ioniq 5 و Kia EV6 استفاده می‌شود. تنظیم چهار چرخ متحرک و دو موتور جنسیس را بر آن داشته تا ادعا کند که این مدل پیشرفته عملکردی قابل مقایسه با یک خودروی اسپورت را دارد.

لکسوس RZ از جدیدترین خودروهای برقی

لکسوس RZ / جدیدترین خودروهای برقی

لکسوس می گوید این کراس اوور مبتنی بر پلتفرم e-TNGA به نام تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا است. در پیچیدن و نگه داشتن خودرو در جاده باورنکردنی است. سازنده همچنین ادعا می کند که اولویت آن “عملکرد رانندگی هیجان انگیز” است.

مرسدس بنز EQT

مرسدس بنز EQT/ جدیدترین خودروهای برقی

در نهایت، یک MPV که ممکن است جالب در نظر گرفته شود. کانسپت EQT که با مشارکت رنو توسعه یافته است، پیش نمایشی از طراحی برادر برقی کلاس T جدید (رقیب فولکس واگن Caddy) بود، اما هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا این اسکیت برد یکپارچه دوام خواهد آورد یا خیر، وجود ندارد.

داچیا اسپرینگ EV

خودرو dacia spring ev
dacia spring ev/جدیدترین خودروهای برقی

اولین خودروی الکتریکی داچیا به فلسفه این شرکت مبنی بر ساده نگه داشتن کارها پایبند است. شما چهار صندلی، یک موتور الکتریکی ۴۴ اسب بخاری و برد ۱۴۰ مایلی و همچنین رتبه ایمنی یک ستاره NCAP دریافت می کنید.

Genesis Electrified GV70

رقیب BMW iX3 دارای ۴۸۲ اسب بخار قدرت، ۵۱۶ پوند فوت و برد ۳۱۰ مایل است. همچنین می توانید با یک شارژر ۳۵۰ کیلوواتی در ۱۸ دقیقه بین ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. ویژگی های دیگر عبارتند از حالت جدید E-Terrain برای محیط های رانندگی چالش برانگیز، سیستم کاهش صدای جاده و سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی خودکار.

هیوندای آیونیک ۶

خودرو هیوندای آیونیک 6

Ioniq 6 دومین خودروی الکتریکی سفارشی هیوندای خواهد بود و می تواند قدرت و آمادگی لازم برای به چالش کشیدن پورشه تایکان را داشته باشد. تا به حال انتظار می رفت که عرضه شود، اما تغییرات طراحی لحظه آخری موجب تاخیر در عرضه آن شده است. این تأخیر به این معناست که هیوندای توانسته است یک باتری بزرگتر ۷۷٫۴ کیلووات ساعتی را نصب کند، بنابراین انتظار ارزش آن را دارد.

لوتوس اویجا

خودرو   Lotus EVIJA

پرچمدار جدید Hethel یک سوپراسپرت تمام الکتریکی است که چهار موتور آن مجموعاً ۱۹۷۲ اسب بخار قدرت تولید می کنند. حداکثر سرعت این مدل ۲۰۰ مایل در ساعت است، در حالی که برد آن ۲۵۰ مایل است. مسائل مربوط به بیماری کرونا راه اندازی آن را به تعویق انداخته است.

این فقط بخشی از جدیدترین خودروهای برقی ۲۰۲۲ بود که در این مقاله تصادف نیوز به آن اشاره شد.

مطالب مرتبط با جدیدترین خودروهای برقی:

جدیدترین خودروهای برقی

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33342
  • نویسنده : رسول غروبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : http://tasadofnews.ir
  • 1204 بازدید
  • 2 دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2

تصادف نیوز