تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
51

ایمنی خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی

  • کد خبر : 33379
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
ایمنی خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی

پیشرفت های ایمنی خودروهای برقی یا الکتریکی به گزارش وبسایت تصادف نیوز خودروهای الکتریکی ذاتا ایمن تر از خودروهای موتور احتراق داخلی هستند. این مورد بدین دلیل است که خودروهای بنزینی به دلیل وجود ماده اشتعال زا امکان آتش سوزی زیادی دارد. در ادامه به بررسی جند فاکتور ایمنی خودروهای برقی می پردازیم. اشتعال پذیری […]

پیشرفت های ایمنی خودروهای برقی یا الکتریکی

ایمنی خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی

به گزارش وبسایت تصادف نیوز خودروهای الکتریکی ذاتا ایمن تر از خودروهای موتور احتراق داخلی هستند. این مورد بدین دلیل است که خودروهای بنزینی به دلیل وجود ماده اشتعال زا امکان آتش سوزی زیادی دارد. در ادامه به بررسی جند فاکتور ایمنی خودروهای برقی می پردازیم.

اشتعال پذیری خودروهای برقی

منبع انرژی برای همه خودروهای الکتریکی، باتری‌های لیتیوم یونی قابل احتراق هستند که در آنها سلول‌های قدرتی وجود دارد که در صورت آسیب دیدگی، ممکن است منجر به آتش‌سوزی شوند. با این حال، باتری‌های لیتیوم یونی در مقایسه با بنزین خودروهای موتور احتراق داخلی، خطر انفجار آتش بسیار کمتری دارند. به منظور جلوگیری از اتصال کوتاه یا آسیب خارجی، باتری های خودروهای الکتریکی معمولاً توسط یک پوشش خنک کننده محافظ پر از مایع خنک کننده احاطه می شوند. کولینگ یا خنک کنندگی باتری‌ها نیز بسیار ضروری است. هر چه باتری‌ها داغ‌تر شوند، انفجار آن‌ها هم محتمل تر می‌شود. شرکت خودروسازی تسلا و همچنین فورد در خودروهای جدید الکتریکی خود مایع خنک کننده‌ی رادیوتور را بر روی بدنه‌ی باتری به گردش در ‌می‌آورند تا دمای آن به حداقل ممکن برسد. نیسان در مدل LEAF تمام الکتریکی خود، از سیستم خنک کننده که از هوا استفاده می‌کند بهره می‌گیرد. مجزا کردن باتری‌ها از یکدیگر به‌جای این‌که به صورت یک‌جا در جعبه قرار گیرند نیز می‌تواند ایمنی را بالا ببرد. این امر می تواند احتمال سرایت آتش سوزی از یک باتری به باتری دیگر را به شدت کاهش دهد.

کیفیت هوا در خودروهای الکتریکی

پیشرفت های ایمنی خودروهای برقی یا الکتریکی

خودروهای برقی آلایندگی تولید نمی کنند. بنابراین با یک دید بلند مدت و نگاه سیستمی به محیط زیست ایمنی خودروهای برقی بهتر است. سوزاندن سوخت، خودروهای موتور احتراق داخلی گازهای خطرناکی مانند مونوکسید کربن و دی اکسید کربن را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کنند. این محصولات نه تنها به جو آسیب می رسانند، بلکه باعث ایجاد یک بیماری و بیماری کشنده نیز می شوند. از سوی دیگر خودروهای برقی هیچ آلایندگی تولید نمی کنند. بر خلاف خودروهای موتور احتراق داخلی که گازهای خطرناکی مانند مونوکسید کربن را به عنوان محصول جانبی سوختن سوخت تولید می کنند، خودروهای برقی تنها از باتری های الکتریکی تغذیه می کنند. “انتشار صفر” به معنای بهبود کیفیت هوا است که به طور قابل توجهی شانس ابتلا به بیماری های مرتبط با آلودگی هوا را کاهش می دهد.

تعمیرات و نگهداری خودروهای برقی

یکی از فاکتورهای موثر بر ایمنی خودروهای برقی تعداد قطعات متحرک اتومبیل است. قطعات متحرک کمتر به معنای نیازهای تعمیر و نگهداری کمتر است. خودروهای معمولی مستعد خرابی هستند. اگرچه هم خودروهای برقی و هم خودروهای موتور احتراق داخلی نیاز به تعمیر و نگهداری معمول دارند، فواصل زمانی برای تعمیر و نگهداری EV بسیار کمتر از وسایل نقلیه معمولی است. با تنها حدود ۲۰ قطعه متحرک در پیشرانه یک خودروی الکتریکی در مقایسه با ۲۰۰۰ قطعه متحرک در یک وسیله نقلیه معمولی موضوع ساخت و مدل، تعمیر و نگهداری خودروی الکتریکی در مقایسه با نمونه های معمولی آن باید نسبتاً ساده باشد.

منبع

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1

تصادف نیوز