تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
48

نکات مهم برای افزایش ایمنی خودرو و پیشگیری از تصادف و سرقت

  • کد خبر : 33730
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
نکات مهم برای افزایش ایمنی خودرو و پیشگیری از تصادف و سرقت

به گزارش وبسایت تخصصی تصادفات، موارد و نکات زیادی وجود دارد که باید توسط دارندگان خودرو در نظر گرفته شود تا ایمنی خودرو افزایش یابد. ایمنی خودرو یکی از موارد بسیار مهمی است که در صورت عدم توجه می تواند صدمات جبران ناپذیری به صاحبان خودرو وارد کند. این مطلب به بررسی نکات مهم در […]

به گزارش وبسایت تخصصی تصادفات، موارد و نکات زیادی وجود دارد که باید توسط دارندگان خودرو در نظر گرفته شود تا ایمنی خودرو افزایش یابد. ایمنی خودرو یکی از موارد بسیار مهمی است که در صورت عدم توجه می تواند صدمات جبران ناپذیری به صاحبان خودرو وارد کند. این مطلب به بررسی نکات مهم در مورد افزایش ایمنی خودرو می‌پردازد و از لاستیک تا سیستم‌های ایمنی خودرو و ضد سرقت را در بر‌ می‌گیرد.

 نکات طلایی برای ایمنی خودرو, پیشگیری از حوادث, پیشگیری از سرقت

نکات طلایی برای ایمنی خودرو, پیشگیری از حوادث, پیشگیری از سرقت

عوامل مختلف بر اتومبیل ها تاثیر می گذارد و از حوادث مختلف محافظت می‌کند. داشتن چراغ‌های مناسب, چسبندگی لاستیک‌ها، داشتن قفل محافظ، مانند قفل، فرمان و پدال، همه در افزایش ایمنی موثر خودرو.

راننده هوشیار آگاه است که رعایت انطباق با قوانین، ترافیک، حمل و نقل، و غیره، سرویس به موقع وسیله نقلیه، نظارت بر ایمنی خودرو به صورت منظم، مشکلات کمتر و احتمال سرقت خودروی کمتری به بار می‌آورد و یا از وقوع تصادف پیشگیری می‌کند. عوامل زیر در افزایش ایمنی خودرو موثرند:

استفاده از قفل‌های مختلف با هدف اینکه ماشین خود را در برابر سرقت ام کنید
-روشنایی و داشتن چراغ سالم
-چسبندگی لاستیک ها

-ترمز قوی
-شاسي و سيستم تعليق براي هندلينگ مناسب

براي هر کدام از اين پارامترها خصوصيات و ويژگي هايي وجود دارد که با رعايت آنها مي توانيد ايمني خودروي خود را ارتقا دهید.

برای جلوگیری از سرقت اتومبیل از قفل‌های مختلف استفاده کنید


در حال حاضر روش‌های عجیب سرقت وجود دارد که قفل خودرو باید باید امنیت خودرو را حفظ کند. شاید, اگر شما سوییچ ماشین خود را گم کرده و یا جا گذاشته باشید، باز کردن درب بدون کلید کار بزرگی به نظر بیاید اما برای دزدان این کار بسیار راحت هست.

این باعث می‌شود لازم به استفاده از قفل های مختلف مثل قفل فرمان, قفل پدال, قفل کاپوت، قفل زاپاس و … لاستیک یدکی را قفل کنید. هرچند این قفل ها نمی‌تواند به تنهایی ایمنی خودرو شما را تضمین کند ولی می‌تواند با طولانی تر کردن فرایند سرقت خودرو دزد را از سرقت خودروی شما منصرف کند.

با چراغ‌های پر نور از احتمال تصادف بکاهید

آمار می‌گوید که خودروهای تیره احتمال تصادف بیشتری دارند. در نتیجه عدم استفاده از چراغ‌های مناسب می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد.

بدیهیست که تغییر رنگ راه حل مناسبی نیست. اما استفاده از لامپ, نور دیلایت, و غیره., خطر را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و ایمنی خودرو را بالا می‌برد.

اگر ماشین شما چراغ روشنایی روز نداشته باشد می‌توان چراغ را از فروشندگان وسایل لوکس اتومبیل تهیه کرد تا در خودرو شما نصب کند.

لاستیک اتومبیل عامل بسیاری از عوامل مهم در تصادفات رانندگی است

قیمت لاستیک ماشین 17 آذر با سایزهای مختلف - قیمت لاستیک رودستون -قیمت لاستیک بارز -قیمت لاستیک یزدتایر-قیمت لاستیک کویر-قیمت لاستیک ایران تایر
قیمت لاستیک ماشین ۱۷ آذر با سایزهای مختلف – قیمت لاستیک رودستون -قیمت لاستیک بارز -قیمت لاستیک یزدتایر-قیمت لاستیک کویر-قیمت لاستیک ایران تایر

اغلب مردم درک نمی‌کنند که عدم چسبندگی لاستیک‌ها می‌تواند باعث عدم توقف به موقع خودرو شود و احتمال آسیب و تصادف شدید را افزایش می‌دهد. در نتیجه برای حفظ ایمنی خودرو و سرنشینان همیشه باید از لاستیک‌های درجه یک و نو استفاده کرد.

با توجه به اینکه لاستیک‌ها ممکن است چسبندگی کافی برای این امر نداشته باشند و برای رانندگان تشخیص آن راحت نیست مگر در زمان استفاده ضروری که دیگر برای تشخیص عدم کارایی اش دیر شده است.
مهم ترین تحقیق گذشته در بالا بردن ایمنی از یک ماشین

ترمزهای قوی؛ موثر در بالا بردن ایمنی خودرو

بهتر است بدانید که مجموعه ای از لاستیک و ترمز, مکمل هستند و هر دو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر ترمزها قوی باشند اما لاستیک ضعیف هستند یا برعکس ترمزها ضعیف هستند و لاستیک چسبندگی بالایی دارد حادثه دور از انتظار نیست.

سهل انگاری در تعویض لنت‌های ترمز خودرو می‌تواند باعث ضعف در توقف خودرو در شرایط اضظراری نماید.

شاسی و سیستم تعلیق خودرو

بازدهی سیستم تعلیق يک اتومبيل در پيچ‌هاي متوالي مشخص مي شود مسلما يک خودروي امن هنگامي که پيچ‌های متعدد را طي مي کند به درستي عمل کرده و آسايش را به همراه دارد. اگر خودرو هندلينگ مناسبي نداشته باشد توصيه مي شود ارتفاع را به ميزان ۱ تا ۳ سانتي متر کاهش دهيد.

هرگز از روش کوتاه کردن کمک فنرها برای این کار استفاده نکنید زیرا این کار کارایی کمک فنرها را از بین می‌برد و ایمنی خودرو به خطر می‌افتد. روش جایگزین استفاده از کمک فنرهای کوتاه تر استاندارد و کیت سیستم تعلیق مناسب هست که با استفاده از آن مرکز ثقل خودرو پایین تر می‌آید و کارایی بهتری از خود نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

تصادف نیوز