تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
43

خودروی هیبریدی هیدروژنی رنو Scenic Vision – خودروی برقی رنو برای سال ۲۰۲۴

  • کد خبر : 33857
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
خودروی هیبریدی هیدروژنی رنو Scenic Vision – خودروی برقی رنو برای سال ۲۰۲۴

به گزارش سایت تصادف نیوز، رنو در اجلاس ChangeNOW در پاریس از خودروی مفهومی جدید Scénic Vision خود رونمایی کرد.رنو اطلاعات این خودروی مفهومی هیبریدی الکتریکی-هیدروژنی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت استفاده از فناوری هیدروژن را جدی گرفته است. در ادامه تصاویر این خودروی برقی جدید را می‌بینیم. رنو اعلام کرده استفاده […]

به گزارش سایت تصادف نیوز، رنو در اجلاس ChangeNOW در پاریس از خودروی مفهومی جدید Scénic Vision خود رونمایی کرد.رنو اطلاعات این خودروی مفهومی هیبریدی الکتریکی-هیدروژنی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت استفاده از فناوری هیدروژن را جدی گرفته است. در ادامه تصاویر این خودروی برقی جدید را می‌بینیم.

رنو اعلام کرده استفاده از هیدروژن را به عنوان یکی از گزینه‌ها برای راحت‌تر کردن روند تولید خودروهای الکتریکی مدنظر دارد.

مزایای خودروی مفهومی جدید رنو

Scénic Vision در مسیر حمل و نقل پایدار، ایمن و فراگیر قدم می‌گذارد. نوآوری های زیست محیطی و اقتصادی که شامل استفاده از بیش از ۷۰ درصد مواد قابل بازیافت، به طور مستقیم به حفظ منابع کمک می‌کند. ساخت موتور هیبریدی(هم الکتریکی و هم هیدروژنی) با هدف کاهش زمان شارژ مجدد و در عین حال کاهش تولید کربن، در کنار استفاده کمتر از باتری انجام می‌شود. فن آوری های جدید، ایمنی بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند و تا ۷۰ درصد کمتر تصادف می‌کند.

خودروی مفهومی Scenic Vision شامل موتور هیدروژنی، موتور الکتریکی، باتری، پیل سوختی و مخزن هیدروژن می‎‌شود. باک ۲.۵ کیلوگرمی آن در جلوی خودرو قرار دارد و به گفته رنو، پر شدن این باک حدود ۵ دقیقه طول خواهد کشید.

با توجه به اطلاعاتی که در روز پنجشنبه منتشر شد، باتری ۴۰ کیلووات ساعتی خودرو برقی و هیدروژنی Scenic Vision قابل بازیافت هست و تا سال ۲۰۲۴ در یک کارخانه در فرانسه تولید خواهد شد.

ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو گفت ساخت پیشرانه الکتریکی-هیدروژنی “بخشی از چشم‌انداز بلندمدت رنو برای دهه آینده و از سال ۲۰۳۰ به بعد می‌باشد. استفاده از ترکیب باتری و هیدروژن به عنوان منبع تأمین انرژی موجب می‌شود این خودروی برقی بتواند با یک بار شارژ کامل مسافت ۸۰۰ کیلومتری را طی کند.

طراحی داخلی خودروی برقی

فرمان این خودرو برقی شبیه یک جوی استیک هست که ظاهر تکنولوژیک و مدرن کابین را برجسته می کند. به لطف طراحی ساده و کاربردی، کار با آن بسیار آسانست. کنسول وسط با توجه زیاد به ارگونومی طراحی شد.

برای گوشی‌های هوشمند، یک شارژر القایی در پایین کنسول وجود دارد. Scénic Vision دارای یک نمایشگر فوق العاده بزرگست که در محل تقاطع داشبورد و شیشه جلو، تا حد امکان نزدیک به خط افق قرار گرفته است. هدف آن دستیابی به بهترین دید ممکن برای راننده است. موقعیت آن ارگونومی و ایمنی را در بهترین حالت فراهم می‌‎کند و به راننده اجازه می‌دهد چشم خود را از جاده بر ندارد. علاوه بر نمایشگر اصلی، ده نمایشگر کوچک قابل تطبیق، کاربرپسند و قابل تنظیم به کابین اضافه شده است.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

تصادف نیوز