تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
50

کمربند ايمنی و تاثير آن در کاهش صدمات تصادف های جاده ای

  • کد خبر : 33711
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
کمربند ايمنی و تاثير آن در کاهش صدمات تصادف های جاده ای

به گزارش وبسایت تصادف‌نیوز، ایمنی خودرو یکی از مجموعه عوامل موثر در پیشگیری از تصادفات مرگبار جاده ای است. در دو دسته ایمنی فعال و غیر فعال می‌توان به موضوع ایمنی پرداخت. کمربند ايمنی یکی از ابتدایی‌ترین انواع تجهیزات ایمنی خودرو هست. یک چهارم مرگ و میرهای ناشی از صدمات، ناشی از جراحت های تصادفات […]

به گزارش وبسایت تصادف‌نیوز، ایمنی خودرو یکی از مجموعه عوامل موثر در پیشگیری از تصادفات مرگبار جاده ای است. در دو دسته ایمنی فعال و غیر فعال می‌توان به موضوع ایمنی پرداخت. کمربند ايمنی یکی از ابتدایی‌ترین انواع تجهیزات ایمنی خودرو هست. یک چهارم مرگ و میرهای ناشی از صدمات، ناشی از جراحت های تصادفات می‌باشد. بیشترین میزان صدمات در بین کاربران جاده‌ای در کشورهای در حال توسعه گزارش شده و عدم استفاده از کمربند ايمنی یکی از مهمترین عوامل تلفات ترافیکی است. امروزه در بيش از ۲۵ کشور جهان الزاماتی برای بستن کمربند وجود دارد. قوانین حاکم بر این مورد موجب بستن کمربند ایمنی از ۲۰-۲۵% به ۶۰-۹۰% شده است. در دانش تروما یکی از صدمات اصلی ناخواسته تصادف جاده ای است. کمربند ايمنی یکی از ابزارهای مهم در پیشگیری از چنین خساراتی هست.

تاثیر کمربند ايمنی خودرو در صدمات تصادفات جاده ای

seat belt dog کمربند ایمنی سگ

در مقالاتی که بر روی تاثیر کمربند ایمنی کار کرده‌اند میزان کاهش فوتی‌ها ناشی از تروما در تصادفات را بررسی می کنند. نتایج یک مطالعه نشان داد که نسبت استفاده از کمربند در رانندگان و مسافران متفاوت است. درصد رانندگان بین ۸۱ تا ۹۱ درصد و ۳۴ تا ۴۴ درصد برای سرنشینان خودرو هست. ۹۵ درصد از افرادی که کلاه و کمربند ايمنی استفاده کردند صدمه ندیدند. موارد بررسی شده به این واقعیت اشاره می کند که ۳۷ درصد از کسانی که از این وسایل استفاده نمی کردند در حادثه مجروح شدند. در مجموع کمربند کاهش ۱۸ درصدی مجروحیت را در پی داشتند. در میان کسانی که کمربند ايمنی بسته دارند تنها ۲ درصد از ناحیه سر و گردن دچار صدمه شده اند که ۵۴ درصد احتمال صدمه به ناحیه سر و گردن در بین مجروحان حوادث وجود دارد. از طرفی در میان افرادی که کمربند ايمنی نبسته بودند حدود ۳۰ درصد ناحیه سر و گردن دچار جراحت شده اند ۸۲ درصد احتمال صدمه به ناحیه سر و گردن دارند.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

تصادف نیوز