تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
99

توصیه هایی برای رانندگی در سرما و شرایط خاص زمستانی

  • کد خبر : 30716
  • 08 دی 1399 - 4:15
توصیه هایی برای رانندگی در سرما و شرایط خاص زمستانی

رانندگی در سرما تفاوت های ظریفی در نحوه کار اتومبیل ایجاد می کند که به شدت توصیه می کنیم که ایمنی خودرو و رانندگی در فصول سرد را جدی بگیرید و به نکات زیر دقت کنید : ۱٫ میزان مصرف سوخت در دمای -۶ درجه سانتی گراد می تواند تا ۱۲ درصد بیشتر از دمای ۲۵ […]

رانندگی در سرما تفاوت های ظریفی در نحوه کار اتومبیل ایجاد می کند که به شدت توصیه می کنیم که ایمنی خودرو و رانندگی در فصول سرد را جدی بگیرید و به نکات زیر دقت کنید :

۱٫ میزان مصرف سوخت در دمای -۶ درجه سانتی گراد می تواند تا ۱۲ درصد بیشتر از دمای ۲۵ درجه باشد.

۲. میزان اصطکاک بین موتور و جعبه دنده در هوای سرد افزایش می یابد، زیرا مجموعه روغن کاری موتور و جعبه دنده و دیگر مایعات هم به مقدار بسیار زیادی دور از شرایط دمای کاری خود هستند.

۳٫ موتور برای رسیدن به بهترین شرایط دمایی زمان بسیار بیشتری را لازم خواهد داشت. این مسئله به خصوص خود را در سفرهای کوتاه شهری نشان خواهد داد زیرا خودرو در طی گذر از مسیر به شرایط دمایی مطلوب خود نرسیده است.

۴. گرمکن صندلی ها، المنت گرم کن شیشه عقب و آینه ها، فن بخاری و همه این ها نیروی بیشتری را از باتری خودرو طلب می کنند، پس باتری ها در این مورد هم بیشتر تحت فشار قرار خواهند گرفت.

۵٫ هوای سرد متراکم تر است. پس این باعث افزایش نیروی درگ در حین حرکت در سرعت های بزرگراهی می شود و خود عاملی برای افزایش مصرف سوخت است.

نکته مهم

سیستم کروز کنترل را برای رانندگی در سرما و جاده لغزنده خاموش کنید.

سیستم کروز انطباقی از جمله سیستم های پیش بینی کننده است و با استفاده از آنالیز رفتار سایر خودروها می تواند باعث کمک به راننده در مواقع ضروری و حساس شود. این سیستم خصوصا در لحظاتی که ممکن است برای چند ثانیه حواس راننده از جاده منحرف شود به کمک راننده بیاید و جان او و سرنشینان را نجات دهد. اما در فصل زمستان همین سیتم می تواند شما را دچار مشکل کند. پس با استفاده از دکمه تعبیه شده روی داشبورد این سیستم را غیر فعال نمایید.

۶٫ فشار لاستیک ها در هوای سرد کاهش پیدا می کند و این مقاومت غلتشی را افزایش می دهد.

۷٫ باتری ها عملکرد ضعیف تری در آب هوای سرد دارند، پس دینام برای شارژ باتری ها در شرایط کاری سخت تری قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

رانندگی در فصل زمستان و چالش هایش – رانندگی در برف

رانندگی در فصل زمستان و روش صحیح رانندگی در جاده لغزنده

مطالعه منبع بیشتر به زبان لاتین در مورد سیستم کروز کنترل

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=30716
  • نویسنده : تصادف نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://tasadofnews.ir
  • 1181 بازدید
  • 6 دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6

تصادف نیوز