تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
79
رانندگی در فصل زمستان و چالش هایش رانندگی در برف

رانندگی در فصل زمستان و چالش هایش – رانندگی در برف

  • کد خبر : 30650
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۹:۱۶
رانندگی در فصل زمستان و چالش هایش – رانندگی در برف

به گزارش تصادف نیوز ، رانندگی در فصول مختلف می تواند چالش های متفاوتی برای رانندگان ایجاد نماید. تغییر وضعیت اصطحکاک جاده ها و تغییر باد لاستیک ها و همین طور نیاز به همراه داشتن لوازم ایمنی مناسب فصل از جمله این چالش هاست. مطلب رانندگی در فصل زمستان می خواهد شما را با نکاتی که باید برای رانندگی در این فصل مد نظر داشته باشید آشنا کند و نحوه خارج کردن خودرو از برف را نیز آموزش دهد

رانندگی در فصل زمستان

به گزارش تصادف نیوز ، رانندگی در فصول مختلف می تواند چالش های متفاوتی برای رانندگان ایجاد نماید. تغییر وضعیت اصطحکاک جاده ها و تغییر باد لاستیک ها و همین طور نیاز به همراه داشتن لوازم ایمنی مناسب فصل از جمله این چالش هاست. مطلب رانندگی در فصل زمستان می خواهد شما را با نکاتی که باید برای رانندگی در این فصل مد نظر داشته باشید آشنا کند و نحوه خارج کردن خودرو از برف را نیز آموزش دهد :

جاده‌ های خیس و یخ زده زمستانی خطرات جدی برای رانندگی ایجاد می‌کند، شما می توانید با انجام اقدامات زیر به طور ایمن در زمستان مسافرت کنید:

اقدامات لازم برای رانندگی در فصل زمستان

– شرایط آب و هوایی را پیش از ترک خانه وارسی کنید و به یاد داشته باشید در آب و هوای برفي باید به آهستگی و با احتیاط رانندگی کنید، یا اینکه به کلی از سفر صرف نظر کنید.

– هر برفی که روی شیشه های ماشین، برف ‌پاکن‌ ها، چراغ‌ های جلو و عقب نشسته، به طور کامل پاک کنید.

چک کردن ماشین و ابزارهای ضروری

– چراغ‌ ها، کمربند ها، آب و روغن، تیغه ‌های برف ‌پاک ‌کن، تایرها و شلنگ‌ های ماشین را وارسی کنید تا اطمینان یابید که همه چیز به درستی کار می کند.

– زودتر از حد معمول حرکت را شروع کنید تا زمان اضافی برای رسیدن به مقصد داشته باشید.

– امکان لغزندگی جاده‌ ها و کم شدن محدوده دید رانندگان با فرا رسیدن روزهای تاریک، بارانی و مه‌آلود زمستانی بالاتر می رود و به همین خاطر رانندگان باید حواس خود را برای رانندگی در فصل زمستان بیشتر جمع کنند.

– چراغ‌ های جلویی را باید در طول روز روشن گذاشت. برخی شرکت ‌های بیمه، از پرداخت خسارت تصادفات در صورتی که راننده این چراغ ‌ها را روشن نکرده باشد خودداری می‌کنند، البته آگاه باشید که این چراغ ‌ها را نباید هیچگاه در هوای مه‌آلود روشن کرد، چون قطرات آب باعث انعکاس شدید نور شده و محدوده دید را بدتر می‌کند.

– قبل از رانندگی در برف وضعیت برف‌پاک‌کن‌ها را ارزیابی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید. هیچگاه از آنها بر روی شیشه یخ‌زده استفاده نکنید.

رانندگی در فصل زمستان و روش صحیح رانندگی در جاده لغزنده

از حرکت ناگهانی و پرشتاب بپرهیزید

– به آرامی ترمز کنید. هنگام آغاز حركت روی سطوح لغزنده مانند برف یا یخ، فشار خفیفی به پدال گاز بدهید و از حركت ناگهاني و پر شتاب پرهيز كنيد. اگر خودروی تان در برف فرو رفته است، اطمینان حاصل کنید که لوله اگزوز از برف تمیز است زیرا در غیر این صورت، با مسدود شدن لوله اگزوز ممکن است مونوکسید کربن تنفس کنید.

– اگر رنگ خودروی تان سفید است و هنگام بارش برف، خودرو از برف پوشیده شده، بهتر است   چراغ های جلو را روشن کنید تا برای رانندگان، دیدن خودروی شما آسان باشد.

– هنگامی که در آب و هوای بد رانندگی می کنید، ترمزها را بررسی كنيد تا ببينيد که چه قدر زمان می برد تا توقف کنید.

نحوه خارج کردن خودرو از برف

همه رانندگان در خاطرات رانندگی‌شان به طور قطع رانندگی در برف را به یاد می آورند و شاید روزی را که خودروی آنها در میان توده‌ای از یخ و برف گیر کرده است. برخی از آنها از این خاطره به عنوان یکی از پر دردسرترین تجربه‌های رانندگی یاد می‌کنند و بعضی دیگر آن را مشکلی پیش پا افتاده رانندگی در فصل زمستان می‌دانند، این دو تفاوت، ناشی از نحوه برخورد و آگاهی آنها در آن موقعیت است. توجه و بکارگیری نکات زیر مفید می باشد:

اولین قدم خارج کردن خودرو از برف
C:\Users\Dear user\Pictures

– برای بیرون آوردن خودرو از برف اولین اقدام قرار دادن ماشین در دنده یک و سپس فشار ملایم روی پدال گاز است، ولی اگر هنگام گاز دادن پیاپی چرخ‌های ماشین روی برف چرخشی در جا دارند، از ادامه آن صرف نظر کنید. پا را از روی پدال گاز برداشته دنده عقب را بزنید و دوباره روی پدال گاز کمی فشار دهید و سپس آن را رها کنید این کار را با دنده یک و عقب، ۱۰ الی ۱۲ بار و با فواصل زمانی چند ثانیه‌ای تکرار کنید، از گاز دادن اضافی و فشار به موتور بپرهیزید.

خارج کردن خودرو از برف

منبع لاتین برای مطالعه بیشتر رانندگی در فصل زمستان

اگر چرخ ها همچنان در برف مان چه کنیم ؟

– اگر چرخ‌های خودروی شما علی‌رغم تلاش‌های فوق همچنان در برف مانده است، در مسیر حرکت چرخ‌ها به جلو یا عقب، پوششی روی سطح برف یا یخ ایجاد کنید. این پوشش می‌تواند تکه‌ای گونی، مقوا ، تخته‌ای در گوشه خیابان، مشتی نمک و یا شن و ماسه باشد. در واقع هدف ایجاد اصطکاک هر چه بیشتر بین چرخ‌ها و سطح زمین، از طریق وسیله ای زبر و بافت‌دار است.

خارج کردن خودرو از برف

– در صورتی که هیچ یک از موارد فوق در دسترس نباشد، می‌توانید از کفپوش‌های ماشین برای خارج کردن خودرو از برف استفاده کنید. کفپوش‌ها را در خودروهای دیفرانسیل جلو در مسیر حرکت چرخ‌های جلو و در دیگر خودروها در مسیر حرکت چرخ‌های عقب قرار دهید. سپس آرام گاز دادن را شروع کنید.

– از راهکارهای بسیار مفید به خصوص در جاده‌های برف زده، کم کردن مقداری از باد لاستیک‌هاست. به این ترتیب سطح اصطکاک لاستیک با زمین بیشتر شده، از سرخوردگی جلوگیری می‌شود.

– هرگز پادری های پشت لاستیکی و بافت‌دار قدیمی و کهنه مورد استفاده در سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه منزلتان را دور نیندازید. این پادری‌ها برای رانندگی در برف بسیار مفید هستند، تعدادی از آنها را برای روز مبادا در صندوق عقب ماشین نگهداری کنید.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=30650
  • نویسنده : تصادف نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : http://tasadofnews.ir
  • 1153 بازدید
  • 6 دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6

تصادف نیوز