تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
98

خودروسازی در روسیه + مذاکرات خودروسازان ایران و روسیه

  • کد خبر : 15925
  • 25 شهریور 1399 - 9:27
خودروسازی در روسیه + مذاکرات خودروسازان ایران و روسیه

صنعت خودروسازی در روسیه یک صنعت جا افتاده در این کشور است . ۶۰۰ هزار نفر از مردم روسیه در این صنعت مشغول به کار هستند . با توجه به خبرهایی  که از مذاکرات خودروسازان ایرانی و روسی شنیده می شود تصمیم گرفتیم در این مقاله توانمندی های کشور روسیه را در تولید خودرو را […]

صنعت خودروسازی در روسیه یک صنعت جا افتاده در این کشور است . ۶۰۰ هزار نفر از مردم روسیه در این صنعت مشغول به کار هستند . با توجه به خبرهایی  که از مذاکرات خودروسازان ایرانی و روسی شنیده می شود تصمیم گرفتیم در این مقاله توانمندی های کشور روسیه را در تولید خودرو را بررسی نماییم.

شورلت نیوا - خودروی روسی
شورلت نیوا – خودروی روسی

تیراژ تولید خودرو در روسیه

خودروهای سنگین روسی

در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۷۶۷۶۷۴ خودرو در روسیه تولید شده است که رتبه سیزدهمین خوردوساز را در میان کشور های تولید کننده خودرو برای این کشور به ارمغان آورده است. و حدود ۲ درصد تولید این محصول در جهان را در بر می گیرد.

شروع خودروسازی در روسیه

شروع خودروسازی در روسیه شروع خودروسازی در روسیه

امپراطوری روسیه توانمندی بسیاری در تولید انواع ماشین آلات داشت. در قرن هجدهم اولین خودروی دو سیلندری در این کشور  تولید شد. در قرن نوزدهم ماشین های الکتریکی که اولین آن کوکو Cuckoo نام داشت توسط هیپولیت رومانف تولید شد. پیش از انقلاب و تشکیل جماهیر شوروی روسیه موفق شده بود انواع مختلفی از خودرو ها از جمله خودروهای مسابقه ای را تولید کند. در سال ۱۹۱۵ تعداد این خودرو ها به ۱۰۰۰ دستگاه رسید.

خودروسازی در روسیه

پیشرفت های خوروسازی روسیه در دوره اتحاد جماهیر شوروی نیز همچنان ادامه داشت. در سال های ۱۹۸۷ صنعت خودروسازی روسیه ۲ میلیون خودرو تولید نمود.

خودروسازی روسیه بعد از سال ۲۰۰۰

خودروسازی روسیه تحت تاثیر بحران های مختلف دچار افت تولید شدید شد و در بخش خودروهای سواری  از حدود ۱٫۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۰۸   به ۵۹۷۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۰۹ رسید. دولت روسیه با حمایت از این صنعت پنج میلیارد دلار در حمایت از صنایع آسیب دیده و همینطور حمایت از خریداران این محصول سرمایه گذاری کرد

اولین لادا - خودروسازی در روسیه

خودروهای معروف روسیه

اکثر مدل های معروف روسیه ساخت AvtoVAZ  هستند. اتومبیل لادا پریورا با حدود ۸۵۰۰۰ فروش در صدر قرار دارد.

خودرو گاز مدل ولگا - خودروسازی در روسیه
خودرو گاز مدل ولگا
لادا پریورا - خودروسازی در روسیه
Lada Priora
لادا وستا - خودروسازان روس
Vesta

جدول خودرو‌‌سازهای فعال در بازار روسیه

خودروسازهای فعال در روسیه شامل خودروسازهای روس و غیر روس می شود و تعداد همکاری های بین شرکت های روسی و غیر روسی در بازار این کشور بی شمار است.

خودروسازی در روسیه - مدل های معروف روسی

جدول مدل های پر فروش در بازار روسیه :

خودروسازی در روسیه - مدل های پر فروش

هیوندا، نیسان ، جنرال موتورز، دتویوتا و…  از جمله خودروسازانی هستند که در بازار روسیه فعال هستند و سرمایه گذاری زیادی در ایجاد سایت های تولیدی خودروهای خود در این کشور نموده اند. سهم قطعات روسی در اغلب این تولیدات بالای ۵۰ درصد است.

خودروهای خاص روسی

تعدادی از خودرو های الکتریکی و مفهومی در بین خودروهای روسی می درخشد که طراحی خاص و خیره کننده ای دارند و توانمندی طراحی و تولید خودرو های جدید در این کشور را به نمایش می گذارند.

خودروسازی در روسیه
خودروی الکتریکی روسی زتا – خودروسازی در روسیه
کانسپت لادا مدل Raven - خودروسازی در روسیه
کانسپت لادا مدل Raven

در مجموع ظرفیت خودروسازان روسی در کنار همکاری های بین المللی و بازار مناسب داخلی برای روسیه موقعیت مناسبی ایجاد کرده است اما چالش ها و اتفاقات تاریخی و همچنین مشکلات لوجیستیکی همواره از پیشرفت و جهانی شدن خودروسازان روس جلوگیری کرده است.

مذاکرات خودروسازان ایران و روسیه

خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از میرهادی سیدی مشاور امور بین الملل سازمان توسعه و تجارت بیان کرد که توافق با هیات اوراسیا بر این است که مذاکرات خودرویی بین ایران و روسیه به خودروسازان واگذار شود و از حالت مذاکرات رسمی خارج گردد. همچنین وی بیان کرد که هنوز توافقی مابین خودروسازان صورت نگرفته و پیشرفت مذاکرات چشمگیر نیست.

مطالعه بیشتر خودروسازی در روسیه :

اخبار بیشتر 

آموزش های مربوط به تصادفات و رانندگی 

تحلیل ها و پرونده های موضوعی تصادف نیوز 

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=15925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4

تصادف نیوز