تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
14
طبیعت زیبای ماسال

جاهای دیدنی ماسال؛ اقیانوس ابر رشت

  • کد خبر : 34345
  • 21 مرداد 1402 - 12:10
جاهای دیدنی ماسال؛ اقیانوس ابر رشت

استان گیلان است و طبیعت سرسبز و دریای آبی آن، اما ما در این سفر مجازی به استان گیلان، سراغ مناطق سرسبز آن به دور از دریا می رویم که تجربه‌ای منحصربه‌فرد در طول سفر خواهد بود. اگر به جاهای دیدنی ماسال و طبیعت آن علاقه‌مند هستید و اطلاعات بیشتری درباره‌ آن نیاز دارید، در […]

استان گیلان است و طبیعت سرسبز و دریای آبی آن، اما ما در این سفر مجازی به استان گیلان، سراغ مناطق سرسبز آن به دور از دریا می رویم که تجربه‌ای منحصربه‌فرد در طول سفر خواهد بود. اگر به جاهای دیدنی ماسال و طبیعت آن علاقه‌مند هستید و اطلاعات بیشتری درباره‌ آن نیاز دارید، در ادامه همراه شما هستیم.

معرفی جاهای دیدنی ماسال سبز گیلان

اگر شما هم مثل من به طبیعت سرسبز گیلان و شهرهای شمالی علاقه زیادی دارید و هر سال و در هر تعطیلی با خرید بلیط هواپیما به سمت شمال ایران سفر می‌کنید، معرفی شهر ماسال و دیدنی‌های آن می‌تواند برایتان جالب و دوست داشتنی باشد. معمولا خیلی از افرادی که برای سفر خود شهرهای شمالی را انتخاب می‌کنند، جاهای دیدنی که همه به سراغ آن‌ها می‌روند را ترجیح می‌دهند. اما داستان ماسال و ییلاق‌های هیجان‌انگیز و خاطره ساز آن از همه جای گیلان جداست. اول کمی با این شهر کوچک و موقعیت قرارگیری آن در استان گیلان می پردازیم و بعد به سراغ جاذبه‌های طبیعی ماسال می رویم. اگر بخواهیم درباره موقعیت جغرافیایی این شهر زیبا صحبت کنیم باید گفت که فومن، خلخال و صومعه سرا جزو شهرهایی هستند که در اطراف ماسال قرار دارند و با بلیط هواپیما رشت می‌توان به آن دسترسی داشته باشید. این شهر جمعیت زیادی ندارد و جزو بهترین ییلاق‌های استان گیلان به شمار می‌رود که بسیار محبوب گردشگران ایرانی است. آبشارهای رامینه، تولی نسا و آبشار خون جزو جاذبه‌های دیدنی این شهر سرسبز است. حالا وقت آن است که به سراغ معرفی جاهای دیدنی ماسال برویم و کمتر به کلیات بپردازیم.

عکس جاهای دیدنی ماسال| یوتراوز

جاهای دیدنی ییلاق ماسال

ماسال را با سرسبزی و طبیعت بی‌نظیرش توصیف می کنند. چیزی که درباره جاهای دیدنی ماسال خیلی جذاب به نظر می‌رسد، ارتفاعات آن است. اگر در ارتفاعات ماسال اقامت داشته باشید، هیچ وقت منظره ابرهایی که در یک متری شما آن‌ هم هنگام صبح فراموش نخواهید کرد. زمانی که این ابرها کنار بروند، تازه متوجه خلقت بی‌نظیر این طبیعت بکر خواهید شد. در این قسمت مهمترین و زیباترین ییلاق‌های‌ این منطقه که از جاهای دیدنی شهر ماسال گیلان هستند را معرفی خواهیم کرد تا با بلیط هواپیما ارزان بتوانید به رشت زیبا بروید و از آن‌جا به دیدن ماسال بروید.

ییلاق اولسبلانگاه، بهترین پیشنهاد برای سفر در تابستان

شاید تلفظ اسم این ییلاق ماسال برایتان سخت باشد اما معنای اولَسبلانگاه «درختی در ارتفاع« است؛ درواقع این نام از آنجایی به این منطقه اتلاق می‌شود که درخت ممرز در ارتفاعات بالا رشد می کند. اولسبلانگاه یکی از مهمترین جاهای دیدنی ماسال در تابستان است به دلیل اینکه آب و هوای ییلاقی بسیار مطلوبی دارد. تقریبا تمام خانه‌هایی که در این منطقه وجود دارند چوبی هستند و حس خوب آرامش‌بخش و به دور از زندگی شهری را منتقل می‌کنند. ارتفاع اولسبلانگاه از سطح دریا تقریبا ۱۴۹۰ متر است، می‌توان گفت تالش و ماسال در زیر پای شما قرار دارد و به راحتی از بالا قابل رؤیت است. اگر به فصل پاییز و زیبایی‌های آن ابرهای بارانی علاقه‌مندید، این فصل نیز می‌تواند برای دیدن این منطقه گزینه جذابی باشد.

عکس جاهای دیدنی ماسال| یوتراوز

ییلاق تلارگاه از جاهای دیدنی ماسال

تلارگاه بعد از ییلاق اولسبلانگاه جزو دیدنی‌ترین و زیباترین ییلاق‌های ماسال به شمار می‌رود و جاذبه ‌های طبیعی زیادی دارد. به این منطقه که برسید، جز کوه، جنگل، دره‌های سرسبز و ابرهای سفید چیزی نخواهید دید که همین ویژگی‌ها باعث محبوب شدن آن است. هرجایی که ایستادید، بنشینید و از طبیعت اطراف خود با آن چشم انداز خارق‌العاده لذت ببرید و آرامش بگیرید.

دیگر جاذبه های دیدنی ماسال

خوشبختانه زیبایی‌ها و جاهای دیدنی ماسال گیلان به ییلاق‌ها و ارتفاعات آن ختم نمی‌شود. اگر کمی به سمت پایین ارتفاعات ماسال حرکت کنید، مناطق دیدنی سرسبز و بکر دیگری هم خواهید یافت که برخی از آن‌ها تاریخی و برخی غارها و آبشارهای زیبا هستند.

  • غار آویشو

اگر ماجراجویی در سفر را دوست دارید و به دنبال جاهای مخفی شهرهای مختلف هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ۲۲ کیلومتری شهر ماسال و در ارتفاع ۱۴۶۰ متری، بازدید از غار آویشو را از دست ندهید. از دهانه غار که به داخل می‌روید با رودخانه‌ای رویایی روبه‌رو خواهید شد که جزو زیباترین قسمت‌های غار است. از قندیل‌های آهکی داخل غار هم می‌توانید به یادگار عکس‌های خاصی تهیه کنید.

  • بام ماسال

رسیدیم به زیباترین قسمت داستان جاهای دیدنی شهر ماسال گیلان یعنی بام سبز ماسال که هرچقدر از طبیعت منحصر به فرد این منطقه بگوییم کم است. باید با چشم خود این چشم‌انداز سرسبز و جذاب ماسال را دید و به ویژگی‌های خالق آن پی برد. اینجا درست بلند‌ترین قسمت شهر ماسال است که با خودروی شخصی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که توان دارید بالا بروید و از بالاترین نقطه به ابرهای زیر پایتان نگاه کنید و لذت ببرید.

طبیعت سبز ماسال| یوتراوز
  • رودخانه خالکایی

در منطقه ماسال دو رودخانه مهم وجود دارد که یکی از آن‌ها رودخانه خالکایی است که سرچشمه آن از قله بلند و ۳۱۵۰ متری شاه معلم است و پس از طی کردن مسافتی طولانی از وسط شهر عبور خواهد کرد. در کنار این رودخانه پارک ساحلی جذاب و مناسبی هم برای استراحت و وقت گذرانی قرار دارد.

•             آبشار رامینه

این آبشار که یکی از  آبشارهای ماسال به شمار می‌رود، در جاده اصلی ماسال و در جنگل‌های آن واقع شده است. این آبشار با منظره زیبای اطرافش و با جاری شدن بر روی سنگ‌ها بهترین مکان برای استراحت و چادر زدن است. اگر هنگام صبح یا ظهر به این حوالی رسیدید، صبحانه و ناهاری دلچسب در انتظار شماست.

آبشار رامینه| یوتراوز
  • روستای بیلگادول

از دیگر جذابیت‌های شهر ماسال که کمتر کسی ممکن است آن را به عنوان مکانی دیدنی بازدید کرده باشد، روستای بیلگادول است که تقریبا ۷ کیلومتر با ییلاق اولسبلانگاه فاصله دارد. برای اینکه به این روستای زیبا دسترسی پیدا کنید، بهتر است از اهالی آن اطراف پرس و جو کنید. اگر به این مکان مراجعه کردید، بازدید از قتلگاه میرزا کوچک‌خان را از دست ندهید.

جاهای دیدنی اطراف ماسال

یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان که در ماسال قرار دارد منطقه توریستی شاندرمن است. در واقع مال از دو قسمت تشکیل شده که یک قسمت خود ماسال و قسمت دیگر شاندرمن است که جایی بسیار جذاب و آرامش بخشی است. این منطقه توریستی از جنگل گیسوم ۴۰ کیلومتر و از قلعه رودخان ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. چیزی که شاندرمن را به جایی زیبا و دیدنی تبدیل کرده، رودهای آن هستند که رودخانه خالکایی یکی از آن‌ها است.

جاهای دیدنی شاندرمن؛ آبشار ویوز

اگر هنوز هم علاقه‌مند به بازدید از آبشارهای اطراف ماسال هستید، در منطقه‌ای به نام انزه که در شاندرمن قرار دارد، آبشاری به نام ویوز از قلعه‌ای بلند در گیلان خروشان است. اگر به ارتفاعات بالاتر این آبشار حرکت کنید، فضای سرسبز اطراف آن و طبیعت بکرش را خواهید دید که واقعا بی‌مانند است.

در پایان

با معرفی جاهای دیدنی ماسال و جاذبه‌های بکر و بی‌نظیر آن پیشنهاد می‌کنیم در سفرهای بعدی خود به استان گیلان بازدید از این مناطق را از دست ندهید. از آنجایی که افراد کمی به نقاط سفر می‌کنند، طبیعت آن دست نخورده و بکر باقی مانده پس در حفاظت از آن‌ها کوشا باشید. در صورت کسب اطلاعات و رزرو بلیط می‌توانید با وبسایت یوتراوز همراه باشید.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=34345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

تصادف نیوز