تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
37

تصادف مرگبار تسلا ۲ کشته برجای گذاشت 🚑

  • کد خبر : 33592
  • 17 اردیبهشت 1401 - 8:07
تصادف مرگبار تسلا ۲ کشته برجای گذاشت 🚑

تصادف مرگبار تسلا که از بهترین شرکت‌‌های تولید کننده خودروهای برقی است بار دیگر مبحث ایمنی خودروهای الکتریکی را روی زبان‌ها انداخته است تصادف‌نیوز به دلیل احتمال ورود و رواج خودروهای برقی در آینده نه چندان دور در ایران با پوشش این اخبار سعی در استفاده از تجارب جهانی در این‌گونه خودروها دارد. به گفته […]

تصادف مرگبار تسلا که از بهترین شرکت‌‌های تولید کننده خودروهای برقی است بار دیگر مبحث ایمنی خودروهای الکتریکی را روی زبان‌ها انداخته است تصادف‌نیوز به دلیل احتمال ورود و رواج خودروهای برقی در آینده نه چندان دور در ایران با پوشش این اخبار سعی در استفاده از تجارب جهانی در این‌گونه خودروها دارد.

به گفته یک مقام مسئول، مردانی که در این تصادف کشته شدند، درست قبل از حرکت گفتند که می‌خواهند رانندگی کنند و در مورد ویژگی‌های بدون راننده خودرو صحبت می‌کردند.

به گفته مقامات، دو مرد در تگزاس پس از تصادف تسلایی که در آن حضور داشتند در روز شنبه کشته شدند و در حالی که هیچ یک از مردان پشت فرمان نبودند، آتش گرفت.

مارک هرمان، پاسبان منطقه ۴ هریس، گفت که شواهد فیزیکی از صحنه و مصاحبه با شاهدان، مقامات را به این باور رساند که “هیچکس در زمان تصادف رانندگی نکرده است.”

این وسیله نقلیه، مدل S 2019، در ساعت ۱۱:۲۵ شب با سرعت بالا در اطراف یک پیچ حرکت می کرد. پاسبان هرمان گفت که به وقت محلی زمانی که حدود ۱۰۰ فوت از جاده خارج شد و به درخت برخورد کرد. این تصادف در یک منطقه مسکونی در وودلندز، منطقه‌ای در ۳۰ مایلی شمال هیوستون رخ داد.

مردان ۵۹ و ۶۹ ساله بودند. پلیس گفت که یکی در صندلی سرنشین جلو و دیگری در صندلی عقب بود.

او گفت که دقایقی قبل از تصادف، همسران کشته‌شدگان بعد از اینکه گفتند می‌خواهند برای رانندگی بروند و در مورد ویژگی Autopilot خودرو صحبت می‌کردند، آنها را در تسلا دیدند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ماه گذشته اعلام کرد که در حال بررسی حدود ۲۲ تصادف تسلاست که یا از Autopilot استفاده می کردند یا ممکن هست از آن استفاده کرده باشند.

علت اصلی تصادف مرگبار تسلا در روز یکشنبه نامشخص بود

پاسبان هرمان گفت که هنوز شناسایی به دلیل طول کشیدن زمان آتش سوزی انجام نشد.

پلیس ایالتی گفت: «خاموش کردن آتشی که معمولاً چند دقیقه طول می‌کشید، چهار ساعت طول کشید.» و افزود که برای خاموش کردن آتش بیش از ۳۰۰۰۰ گالن آب لازم دارد.

قانون‌گذاران نگرانی‌هایی را در مورد باتری های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی مطرح کرده اند. هیئت ملی ایمنی حمل و نقل در گزارشی در سال ۲۰۲۰ هشدار داد که باتری ها می‌توانند خطرات ایمنی را برای امدادگران ایجاد کنند.

میچل وستون، محقق ارشد در دفتر مارشال آتش نشانی شهرستان هریس، گفت که در حالی که باتری ها “به طور کلی ایمن” هستند، ضربه در سرعت های بالا می‌تواند منجر به “فرار حرارتی” شود که باعث “تماس کنترل نشده” بین مواد مختلف در باتری‌ها می‌شود.

هیئت ایمنی در گزارش خود هشدار داده که فرار حرارتی می‌تواند منجر به آتش سوزی و همچنین روشن شدن مجدد آتش باتری حتی پس از خاموش شدن آتش اولیه شود. میتسوبیشی الکتریک هشدار می‌دهد که فرار حرارتی می‌تواند منجر به نتایج فاجعه آمیزی از جمله آتش سوزی، انفجار، خرابی ناگهانی سیستم، آسیب پرهزینه به تجهیزات و احتمالاً آسیب شخصی شود.

سخنگوی آتش نشانی گفت که دفتر مارشال آتش نشانی در حال بررسی آتش سوزی در این حادثه است. ادراه پلیس در حال همکاری با مقامات فدرال برای تحقیق است.

او گفت که مقامات مجری قانون روز شنبه برای راهنمایی در مورد چند چیز با تسلا در تماس بودند اما از بحث در مورد ماهیت گفتگوها خودداری کردند.

عدم پاسخگویی تسلا پس از تصادف

تسلا که تیم روابط عمومی خود را منحل کرده است، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اوایل روز شنبه گزارش ایمنی اخیر این شرکت را تبلیغ کرد و در توییتر نوشت: «تسلا با اتوپایلوت در حال حاضر ۱۰ برابر کمتر از یک وسیله نقلیه معمولی احتمال تصادف دارد.»

تسلا که در وب‌سایت خود Autopilot را «آینده رانندگی» می‌نامد، می‌گوید این ویژگی به خودروهایش اجازه می‌دهد تا «به‌طور خودکار در خط خود هدایت، شتاب بگیرد و ترمز کنند». با این حال، هشدار می‌دهد که ویژگی های Autopilot فعلی نیاز به نظارت فعال راننده دارد و خودرو را مستقل نمی‌کند.

در سال ۲۰۱۶، یک راننده در فلوریدا در یک تسلا مدل S که در حالت اتوپایلوت بود کشته شد و برای ترمز تراکتور-تریلر که جلوی آن به چپ می‌پیچید، ناکام ماند.

منبع

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

تصادف نیوز