تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
66
ماشین کوییک سایپا: مزایا ، معایب و ایمنی خودرو

ماشین کوییک سایپا: مزایا ، معایب و ایمنی خودرو

  • کد خبر : 33146
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
ماشین کوییک سایپا: مزایا ، معایب و ایمنی خودرو

ماشین کوییک سایپا: مزایا ، معایب و ایمنی خودرو

ایمنی ماشین کوئیک سایپا: مزایا و معایب،افسانه تا واقعیت!

خودرو کوییک سایپا از آن دسته خودروهایی است که جنجال زیادی به پا کرده است. اما اگر کمی منتظر بمانیم و گرد و خاک عرضه محدود این خودرو بخوابد خواهیم دید که این هیاهوی بسیار برای هیچ است! از آن جایی که خودم به تازگی از پراید سایپا به کوییک دنده ای آر مفتخر گشته ام تا اندازه ای تجربه های شخصی استفاده از ماشین کوییک سایپا را در این نوشته گنجانده ام.

همچنین مطلب قیمت خودروی مگان در بازار آزاد را ببینید. رنو مگان همچنان خودروی با کیفیت و پرطرفدار ایران هست. تولید مگان از سال ۱۳۹۳ متوقف شده است.

ماشین کوییک / خودروی کوییک
ادعای سایپا در مورد کوییک

همه فرزندان X200 : تیبا ، ساینا، کوییک

اینکه یک خودروساز بر روی یک شاسی مشابه چند مدل خودرو تولید کند اتفاق تازه ای نیست و در بسیاری از خودرو سازان معتبر دنیا نیز بصورت مشابه تولید انجام می شود. قصه X200 از آن جایی شروع شد که سال ها تولید خودروی پراید با توجه به حجم خسارات و فوتی ها و آمار تصادفات رانندگی با انتقادات فراوانی روبرو شد و به تدریج سعی شد تا خودرویی با قیمت پایین اما ایمن تر وارد بازار شود. تیبا اولین فرزند این خانواده بود که مدل هاچ بک آن یعنی تیبا ۲ نیز بعد از مدتی وارد بازار شد. مدل بعدی ساینا بود که با تغییراتی چشم گیر در ظاهر خودرو توانست برای خود جایگاهی در میان خودروهای رنگارنگ سایپا پیدا کند. اما پراید همچنان می تازید! مردم همچنان به پراید بیشتر از خودروهای نسل جدید اعتماد داشتند. دلیل اصلی این اتفاق این بود که مصرف کنندگان تغییر چندان محسوسی بین تیبا و ساینا با کیفیت پرایدهای قبلی احساس نمی کردند. حتی از نظر طراحی ظاهری نیز همچنان سلیقه مصرف کنندگان به شکلی بود که توجه چندانی به ساینا نمی شد.

همان پراید است کمی گرانتر

این جمله ای بود که تقریبا اکثر ما جایی شنیده ایم. اما حقیقت این است که شاسی پراید و X200 یکی نیست و هرچند ورق های استفاده شده در مدل های جدید سایپا نازک است اما این خصوصیت نمی تواند باعث شود که همان پراید باشد.

انواع کوییک: R ،S، معمولی، اتومات ، دو رنگ !

انواع کوئیک: R ،S، معمولی، اتومات ، دو رنگ !

نکته ای که همین ابتدای کار باید تکلیف آن مشخص شود تعدد مدل ها و یا نام هایی است که در بازار برای ماشین کوییک به کار می رود یا به طور رسمی شرکت سایپا آن را به بازار عرضه کرده است. تفاوت در آپشن ها و مدل های مشابه که گویا طبق سیاست های برخی خودروسازان چینی تقلید شده است می تواند انتخاب را برای خریدار سخت کند و خصوصا در خرید خودرو در بازار آزاد از یک بنگاه تا بنگاهی دیگر قیمت های متفاوتی برای این خودرو در نظر بگیرند.

خانه » ماشین کوییک سایپا: مزایا ، معایب و ایمنی خودرو

خودروی کوییک R / کوییک آر

ماشین r - دو رنگ سفید قرمز

خودروی کوییک R یا کوییک آر در واقع همان کوییک معمولی است که در شرکت پارس خودرو تولید می شود. تفاوت دیگر این خودرو با کوییک معمولی در تنوع رنگی است که عرضه می شود. به عنوان مثال رنگ سفید و مشکی ، قرمز و مشکی و سفید و قرمز از رنگ های متداول موجود در بازار هستند. این تنوع توانسته تا حدودی مرهمی بر درد نبود حق انتخاب خودروهای ارزان قیمت در ایران باشد و دست خریدار را تا حدودی باز بگذارد.

خودروی کوییک S / کوییک اس

خودروی اس در واقع فیس لیفتی است که به ماشین کوییک معمولی ظاهری متفاوت بخشیده است. این تغییر بیشتر در بخش جلوی خودرو مشخص است و به نوعی چهره یوز ایرانی را یاد آور می گردد. همچنین به لحاظ امکانات داخلی و داشبورد هیچ تفاوتی با نمونه های دیگرش ندارد. به جز پنل سمت چپ فرمان که صندوق پران و کنترل شیشه پاک کن عقب در آن وجود دارد. نکته‌ جدیدی که در کابین کوییک اس خودنمایی می‌کند، تغییر صفحه کیلومتر است که دقیقا مشابه ساینا اس طراحی شده ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و … نیز دارد. برخی امکانات در کوییک اس فراتر از انواع معمولی به چشم می خورد.

کوییک S و G

quick مدل s

اگر کوییک اس را با همان ظاهر یوزپلنگی و فیس لیفت جدیدش تصور کنیم و برخی تغییرات را در آن اعمال کنیم نشخه کوییک جی را خواهیم دید. سایپا کوییک G با آپشن‌های بیشتری مانند نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، پوشش چرمی صندلی‌ها، سیستم کنترل فشار باد تایر، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم ناوبری (GPS)، شیشه دودی و رینگ آلیاژ آلومینیومی ارائه می‌شود. همچنین کنسول میانی ظاهری متفاوت به خود گرفته و به نظر برخی کارشناسان ظاهر بهتری دارد.(سلیقه ایست). همچنین شیشه دودی صندلی های عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور فشار باد تایر، روکش چرمی صندلی،دوربین عقب، کنترل صدا روی فرمان، مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچ از جمله آپشن هایی است که در نسخه کوییک G فراتر از نسخه کوییک S ارائه می شود.

خودرو quick s

برخی آپشن هایی که در دو مدل اس و جی کوییک به چشم می خورند و در انواع معمولی کوییک دیده نمی شود از این قرارند:

فرمان برقی یا هیدرولیک نسبت به مدل – رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – سیستم هشدار سرقت با بوق VAS – چراغ های مخصوص روز – استارت دکمه ای – سیستم ورود بدون کلید – دوربین عقب – سنسور پارک عقب – کروز کنترلخودرو در سه مدل ارایه می شود که نسبت به مدل بعضی از تجهیزات بالا روی آن نصب شده است.

کیفیت ماشین کوییک

خلاصه!

معایب ماشین کوییک چیست ؟

کیفیت در یک کلام متوسط – کیفیت پایین متریال، قدیمی بودن پلتفرم و پیشرانه، ایمنی، کندی عملکرد گیربکس اتوماتیک CVT، راحتی متوسط به پایین- شکستن متداول دستگیره ها – عدم رضایت از مدل اتوماتیککوییک

مزایای خودروی کوییک چیست؟

زیبایی قانع کننده، تنوع رنگ، وفور نمایندگی ها در سراسر کشور، قیمت مناسب در مقایسه با رقبای داخلی، هزینه نگهداری مناسب

تفاوت کوییک s و r چیست؟

کوییک اس یک مدل فیس لیفت از کوییک معمولی است، همچنین برخی تغییرات در نمایشگر سرعت خودرو و برخی دکمه های داشبورد دیده می شود. اما کوییک آر نسبت به کوییک معمولی تفاوت چندانی ندارد و تفاوت صرفا در ظاهر و دو رنگ بودن خودرو است.

تفاوت کوییک معمولی و r چیست؟

ساخت در شرکت پارس خودرو – دو رنگ بودن

اگر بخواهیم کیفیت کوییک را با زحمتی که برای پولتان کشیده اید مقایسه کنیم قطعا انتقادات زیادی به این خودرو وارد است، اما اگر بخواهیم این خودرو را با سایر خودروهای داخلی مقایسه کنیم به نسبت هزینه ای که بابت خرید ماشین کوییک می نمایید می تواند نمره قبولی بگیرد.

علارغم تمام انتقاداتی که به عنوان یک مصرف کننده به کوییک دارم این خودرو از نظر زیبایی ظاهری یک سر و گردن بالاتر از خواهر و برادرهای سایپایی خودش است و توانسته توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب نماید.

پیشرانه ۸ سوپاپه سایپا کوییک قدیمی است و در واقع همان تیبا است. هزینه نگهداری ماشین کوییک سایپا از نظر بسیاری از رانندگان همچون باقی محصولات سایپا پایین است. کوییک نسبت به اجداد سایپایی خود پیشرفت چندانی از نظر ایمنی ندارد و این یک ویژگی منفی برای یک مدل جدید است. ماشین کوییک در تمام فاکتورها می تواند یک خودرو متوسط در بازار ایران باشد، فاکتورهایی مانند شتاب و سرعت، کیفیت سواری، امنیت و کیفیت ترمز ها و … . کیفیت صندلی ها در مقایسه با پراید بسیار پایین است و در یک سفر نه چندان طولانی می تواند شما را خسته کند. فضای داخلی خودرو کمی بزرگتر است.

کیفیت دستگیره های کوییک یک فاجعه است. حتی اگر خیلی روی ماشینتان حساس باشید باز هم نمی توانید مراقب سرنشینان و یا تعمیر کاران خودرو باشید تا مبادا اندکی بیشتر روی دستگیره های خودرو فشار وارد کنند. کار وقتی خراب تر می شود که خودرو شما دو رنگ باشد و بخواهید به یکی از نمایندگی های سایپا مراجعه کنید تا دستگیره تازه شکسته را تعویض نمایند. همان ابتدا تکلیف شما را مشخص می کنند که دستگیره موجود نیست خصوصا نوع دو رنگ آن ! و شما باید با هزینه شخصی دستگیره را از لوازم یدکی ها تهیه کنید(تازه اگر رنگ مورد نظر شما و یا چپ و راست آن را موجود داشته باشند).

کیفیت دستگیره های بیرونی هم چندان اطمینانی ندارد. برای باز و بسته کردن صندوق عقب فقط از روی سوئیچ امکان باز و بسته کردن وجود دارد و روی خود صندوق و یا روی دکمه های داخلی داشبورد برای آن دکمه ای تعبیه نشده است. صندوق عقب در هنگام باز و بسته شدن جایی برای دست گذاشتن ندارد و در صورت فشار بیشتر از حد برای بستن صندوق جای فشار دستتان روی صندوق فرورفتگی شدیدی ایجاد می کند. این فرو رفتگی در بسیاری از خودروهای کوییک متداول است و در نگاه اول ممکن است متوجه این فرو رفتگی در اثر فشار دست نشوید.

دنده های خودرو در هنگام تعویض دنده کمی پر سر و صداست و کلاچ خودرو می تواند کمی شما را اذیت کند. در برخی مدل ها ضبط خودرو بدون بلوتوث است که با توجه به نسل جدید بودن این خودرو و ضروریات استفاده از بلوتوث اصلا قابل قبول نیست.

خانه » ماشین کوییک سایپا: مزایا ، معایب و ایمنی خودرو

نمای ظاهری خودرو کوییک

خودرو کوئیک r  مشکی قرمز

کوییک از نمای جلویی ظاهری زیبا دارد که در مقایسه با اقوامسایپایی اش شباهت زیادی با ساینا دارد. همچنین نمای پشتی آن که در واقع باید شبیه ترین خودرو به تیبا۲ می شد و یا نمونه ای از هاچ بک ساینا می شد با نامی متفاوت یعنی کوئیک طراحی متفاوتی به خود نیز گرفته و بسیار زیبا تر شده است.

نمای ظاهری ماشین کوییک

حتی شباهت این خودرو به برخی محصولات BMW باعث بروز تر نشان دادن این خودرو می شود. در کل ظاهر این خودرو علارغم برخی انتقادات اولیه متخصصان در زمان رونمایی برای مصرف کنندگان بسیار قابل قبول بوده و از مزایای ماشین کوییک به شمار می رود.

فضای داخلی ماشین کوییک

نمای داخلی خودرو کوئیک s

فضای داخلی کوئیک نسبت به پراید کمی جادارتر است و احساس راحتی از این نظر برای راننده به ارمغان می آورد(هرچند که صندلی ها شیرینی این راحتی اولیه را خنثی می کند). داشبورد مدل معمولی سایپا کوئیک به هیچ عنوان سوپرایز محسوب نمی شود و حداقل های یک ماشین ارزان قیمت را برآورده می کند. از نظر ظاهری نسبت به پرایدها زیبا تر است. برخورد دست به ضبط خودرو در هنگام تعویض دنده خودروهای ایرانی آن قدر عادی است که گویا دیگر نمی توان به عنوان یک عیب از آن سخن گفت.

نمای داخلی ماشین کوییک R
مشخصات فنی
موتور کوئیک۴ سیلندر ۸ سوپاپه
حجم موتور کوئیک۱۵۰۳ سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دندهCVT یا ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت– کیلومتر در ساعت
وزن۱۰۶۳ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)۴۰۰۵ طول – ۱۶۷۸ عرض – ۱۴۹۲ ارتفاع
فاصله بین دو محور۲۴۱۵ میلیمتر

تجربه رانندگی من با ماشین کوییک

برای من که زیر ۲۰۰۰ کیلومتر با ماشین کوییک R رانندگی کرده ام برخی مزایا و معایب این خودرو مشخص شده است که ممکن است از یک مصرف کننده تا مصرف کننده ای دیگر تقاوت داشته باشد.

مزایا:
– ظاهر قشنگ‌تر نسبت به تیبا و ساینا
– صندوق بزرگتر نسبت به ۲۰۶
– بلند بودن شاسی نسبت به ۲۰۶ تیبا ساینا و… که در دست انداز ها کاملا مناسب عمل می کند.
– کولر و بخاری فابل قبول (هرچند بعضی ها به کم بودن باد کولر اشاره می کنند اما در مقایسه با پراید به نظر بهتر هم باشد)

– مصرف سوخت مناسب ( بیشتر در داخل شهر تست شده است)

معایب:
– صدای موتور (بستگی به حساسیت شما دارد برای من عادی است)
– نبود صندوق پران عقب در کابین و باز شدن آن فقط با سوئیچ
– کاهش قدرت موتور هنگام استفاده از کولر ( در بسیاری از اتومبیل های پایین رده عادی است)

بررسی خودرو کوییک توسط مالک خودرو

قیمت ماشین کوییک صفر و کارکرده

قیمت خودرو صفر و کارکرده کوییک به نقل از سایت باما :

کوییک، دنده ای R 1400 صفر ۲۰۲۰۰۰۰۰۰
کوییک، دنده ای ۱۴۰۰ صفر ۱۹۰۰۰۰۰۰۰
کوییک، اتوماتیک پلاس ۱۴۰۰ صفر ۲۸۸۰۰۰۰۰۰
کوییک، دنده ای R1398
کیلومتر-
۸۵۰۰
۱۸۰۰۰۰۰۰۰
کوییک، دنده ای۱۳۹۹
کیلومتر –
۶۴۰۰
۱۸۴۰۰۰۰۰۰
کوییک، دنده ای R1399
کیلومتر –
۱۳۰۰۰
۱۶۵۰۰۰۰۰۰

گام بعدی سایپا خودرو اطلس شاسی بلند سایپا

گام بعدی سایپا خودرو اطلس شاسی بلندی است که در مورد آن کمتر بررسی صورت گرفته و باید منتظر عرضه گشترده این محصول باشیم تا باگ ها و خصوصیات مثبت و منفی آن بهتر قابل بیان باشد.

خودرو اطلس سایپا

در مجموع با در نظر گرفتن شرایط بازار خودرو ایران کوئیک ماشین بدی نیست اما ارزش خرید این خودرو می توانست با بالابردن کیفیت قطعات و خدمات بهتر پس از فروش بهتر شود و به راحتی رضایت مشتریان را بدست بیاورد. امید است در سال های آتی خودروسازان به دور از فضای انحصاری بتوانند رویکردی کیفی و مشتری مدار اتخاذ نمایند.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=33146
  • نویسنده : رسول غروبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : تصادف نیوز
  • 8055 بازدید
  • 6 دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. چه خوب و راحت توضیح دادی تصادف نیوز.
    نمیدونم چه حسابی هست صندوق پران رو نذاشتن !

تصادف نیوز