تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
68

هوشمندسازی حمل و نقل در خراسان شمالی گسترش یافت

  • کد خبر : 14246
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۳۶
هوشمندسازی حمل و نقل در خراسان شمالی گسترش یافت

هوشمندسازی حمل و نقل در خراسان شمالی

امین بهزادنیا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوشمندسازی حمل و نقل در خراسان شمالی افزایش داشته است. در این زمینه، تجهیزات مختلف از قبیل دوربین های ثبت تخلف و تردد شمار در سطح جاده ها افزایش یافته است.

وی گفت: شمار دوربین های ثبت تخلف در جاده های استان در سال ۹۲ تنها ۶ دستگاه بود اما با نصب ۱۶ دستگاه دوربین دیگر، شمار این تجهیزات به ۲۲ دستگاه رسیده است.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: برای تامین این میزان دوربین ثبت تخلف ۵۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مزایای هوشمندسازی حمل و نقل در خراسان شمالی

دوربین های ثبت تخلفات جاده ای قادر به شناسایی تخلف سرعت لحظه ای غیرمجاز و سرعت غیرمجاز متوسط بوده و می توانند تصویر پلاک خودروی متخلف را ثبت کنند. این دوربین ها تصویر پلاک خودروی متخلف را ثبت و به مرکز کنترل پلیس راهور ارسال می کنند.

وی گفت: اقدام دیگر در زمینه هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل در این دولت، نصب تردد شمار در سطح جاده ها است که در این زمینه، ۲ دستگاه، به تردد شمارهای استان افزوده شده است.

بهزادنیا خاطرنشان کرد: برای نصب ۲ دستگاه تردد شمار در سطح جاده های استان، ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و شمار این تجهیزات، به ۴۷ دستگاه افزایش یافته است.

وی گفت: اکنون ۲۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری، تردد در جاده های استان را رصد می کند که تلاش داریم ۲ دستگاه دوربین دیگر تا پایان امسال، به این تجهیزات افزوده شود.

بهزادنیا، نصب و راه اندازی سامانه هوشمند توزین در حال حرکت را از دیگر اقدامات در دولت تدبیر و امید در استان عنوان کرد و گفت: این سامانه، برای نخستین بار در استان راه اندازی شده است.

مزایای هوشمندسازی حمل و نقل در کنترل ناوگان باری

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: این سامانه قادر است تخلف اضافه تناژ ناوگان باری را در حال حرکت شناسایی کند.

وی تصریح کرد: این سامانه تصویر پلاک خوروی حامل اضافه تناژ را ضبط و برای پلیس راه ارسال می کند تا برخوردهای قانونی با راننده متخلف انجام شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در محور بجنورد-شیروان راه اندازی شده است افزود: در این سامانه، احتمال بروز خطا و اشتباه بسیار ضعیف است و نبود تقابل راننده با پلیس، نبود خطا و نیز مستند و مستدل بودن اطلاعات از مزایای این سامانه هوشمند است.

بهزادنیا درباره کنترل ناوگان راهداری در استان گفت: در این زمینه در چند سال گذشته، ۲۴۲ دستگاه ردیاب GPS در ناوگان راهداری نصب شده است که در این زمینه هفت میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

تابلوهای جدید در کنار دوربین های هوشمند

مسوول مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه آنلاین شدن تابلوهای پیام متغیر در محورهای مواصلاتی استان گفت: چند تابلوی پیام متغیر (vms) در محورهای استان به سامانه جامع مرکز مدیریت راه های کشور متصل شد.

وی افزود: با اتصال تابلوهای پیام متغیر به سامانه جامع مرکز مدیریت راه ها، ارتباط لحظه ای و آنلاین با مرکز میسر می شود.

وی با بیان اینکه تابلوهای پیام متغیر به منظور نمایش پیام‌های ترافیکی در سطح جاده‌ها، بزرگراه‌ها، تونل‌ها و مبادی پرتردد و حادثه‌ خیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این تابلوها قابلیت ارتباط با مرکز کنترل را دارند و تمام پیام‌های مربوط به جاده ها، بار ترافیک، توصیه‌های ایمنی و موارد دیگر در زمان‌های مقتضی به تابلو ارسال می شود.

مسوول مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: با استفاده از این نوع تابلوها می‌توان ضریب امنیت جاده و همچنین فرهنگ رانندگی را ارتقا بخشید.

وضعیت راه های خراسان شمالی

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=14246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4

تصادف نیوز