تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
66

یادبود قربانیان حوادث جاده ای ۱۴۰۰ – روزی برای عزیزانی که نیستند

  • کد خبر : 32945
  • 01 آذر 1400 - 12:45
یادبود قربانیان حوادث جاده ای ۱۴۰۰ – روزی برای عزیزانی که نیستند
مدت هاست آمار قربانیان تصادفات جاده ای منتشر می شود. تعداد قربانیان در سال به اندازه ای فاجعه بار است که از برخی جنگ ها پیشی می گیرد هرسال حوالی ماه نوامبر مراسمی با هدف جلوگیری از بروز مجدد این حوادث تلخ برگزار می شود و در تمام دنیا مراسمی جهت این یادبود و هم اندیشی در مورد بهبود وضعیت ایمنی راه ها خودرو ها و امداد و نجات برگزار می گردد.

مدت هاست آمار قربانیان تصادفات جاده ای منتشر می شود. تعداد قربانیان در سال به اندازه ای فاجعه بار است که از برخی جنگ ها پیشی می گیرد هرسال حوالی ماه نوامبر مراسمی با هدف جلوگیری از بروز مجدد این حوادث تلخ برگزار می شود و در تمام دنیا مراسمی جهت این حوادث تلخ و هم اندیشی در مورد بهبود وضعیت ایمنی راه ها خودرو ها و امداد و نجات با نام یادبود قربانیان حوادث جاده ای world day of remembrance برگزار می گردد.

یادبود قربانیان حوادث جاده ای 1400

یادبود قربانیان حوادث جاده ای چیست

متاسفانه هر روز تعداد بسیار زیادی از هموطنانمان را در تصادفات جاده ای از دست می دهیم. اقدامات صورت گرفته در بهبود شرایط رانندگی ایمن در جاده ها و کاهش آمار تصادف هرچند تا حدودی موثر بوده است اما آمار ها همچنان از بالا بودن آمار این حوادث تلخ حکایت می کند. یادبود قربانیان حوادث جاده ای در ۲۵ آبان (۱۵ نوامبر) هز سال برگزار می گردد. به همین دلیل در این یادداشت به این روز مهم اشاره می کنیم.

آمار کشته شدگان حوادث ایران و جهان

هرساله گزارش های بسیاری در مورد آمار قربانیان تصادفات جاده ای منتشر می شود. تعداد قربانیان حوادث جاده ای در یک سال به اندازه ای فاجعه بار است که از برخی جنگ ها پیشی می گیرد. هر دقیقه بیش از دو نفر جان خود را از دست می دهند یا به طور دقیق تر هر ۲۴ ثانیه یک نفر. ایران با داشتن ۱۸ هزار کشته در سال در تصادفات جاده ای یکی از بالاترین آمارها در تعداد کشته شدگان را داراست. همچنین ده ها برابر زخمی و آسیب دیده در این تصادفات وجود دارد که اقدام مناسب را برای کاهش آن می طلبد. از سوی دیگر خانواده های آسیب دیده و آسیب های جسمی و روحی وارد آمده به این افراد نیازمند توجهات بسیار است.

یادبود قربانیان حوادث جاده ای
world day of remembrance

یادبود قربانیان جاده ای از ۲۵ سال قبل شروع شد . این روز توسط موسسه های بین المللی بسیاری حمایت می شود که سازمان بهداشت جهانی تنها یکی از سازمان هاست. این روز به قربانیان حوادث جاده ای و خانواده های ان اختصاص دارد تا :

به یاد کسانی باشیم که در این حوادث کشته شده اند و یا به شدت آسیب دیده اند
تاکید بر نقش ضروری اورژانش
توجه به قوانین مربوط به جان باختگان و آسیب دیدگان حوادث جاده ای
حمایت بهتر و بیشتر از جان باختگان و خانواده های تصادفات جاده ای
پیشگیری از وقوع حوادث منجر به فوت و مجروحان این حوادث

https://tasadofnews.ir/?p=29610

عکس های یادبود

نماد یادبود قربانیان حوادث جاده ای
نماد یادبود قربانیان حوادث جاده ای
نماد یادبود قربانیان حوادث جاده ای

برای بازدید از وبسایت رسمی و بین المللی یادبود قربانیان حوادث جاده ای این لینک را دنبال نمایید.

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=32945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2

تصادف نیوز