تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
91

معروف ترین کشته شدگان تصادفات جاده ای چه کسانی هستند؟ تصادف افراد مشهور

  • کد خبر : 30413
  • 01 آذر 1399 - 8:06
معروف ترین کشته شدگان تصادفات جاده ای چه کسانی هستند؟ تصادف افراد مشهور

معروف ترین کشته شدگان تصادفات جاده ای چه کسانی هستند؟ تصادف افراد مشهور به گزارش خبرگزاری تصادف نیوز هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند یا در اثر این حوادث دچار آسیب های جدی از جمله قطع نخاع می شوند. نگاه به آمار تصادفات در […]

معروف ترین کشته شدگان تصادفات جاده ای چه کسانی هستند؟ تصادف افراد مشهور

به گزارش خبرگزاری تصادف نیوز هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند یا در اثر این حوادث دچار آسیب های جدی از جمله قطع نخاع می شوند. نگاه به آمار تصادفات در قالب عدد و رقم هرچند می تواند مفید باشد اما اگر نگاهی به لیست نخبگان و هنرمندان و ورزشکاران معروفی که در این حوادث کشته شده اند بیندازیم متوجه می شویم سرمایه انسانی که از دست می دهیم بسیار ارزشمند است و لزوم چاره اندیشی برای این مهم را صد چندان می نماید. در این مطلب قصد داریم به بخشی از لیست بلند تصادف افراد مشهور کشته شده یا آسیب دیده در این تصادفات اشاره کنیم.

درویش خان نوازنده تار و موسیقی دان برجسته

درویش-خان اولین کشته تصادفات تصادف جاده ای

درویش خان یکی از نوابغ موسیقی ایرانی است. اگر آشنایی اولیه با موسیقی سنتی داشته باشید می دانید که درویش خان ابداعات جدیدی از جمله ساخت رنگ(Reng) یا قطعات ضربی، پیش درآمد و اضافه کردن سیم ششم به تار را انجام داده است. ناصرالدین شاه به او لقب تارچی داده بود و به حدی در نواختن تار ماهر بود که با شروع نواختنش اطرافیان سکوت می کردند.

سال ۱۳۰۵ بود و تعداد اتومبیل هایی که در خیابان ها رفت و آمد می کردند در کل ایران به زحمت به ۵۰ عدد می رسید . نه قانون خاصی وجود داشت و نه خبری از گواهینامه بود. رضاخان به تازگی قدرت گرفته بود و برخی هنرمندان و آزادی خواهان مورد تهدید واقع شده بودند. درویش خان ۵۴ ساله در حال رفت و آمد با درشکه ای بود. شاید در آن لحظه مشغول ساختن یک موسیقی جدید بود و شاید هم نگران تهدیدهای رضاخان بود. اتومبیل به درشکه درویش خان برخورد می کند. اسب های درشکه در دم جان سپردند. درویش خان به بیرون درشکه پرتاب می شود و با برخورد سرش به زمین بیهوش می شود. بعد از ۵ روز این نخبه موسیقی ایران و استاد بزرگانی همچون مرتضی نی‌داوود، ابوالحسن صبا، موسی معروفی، نورعلی برومند و سعید هرمزی فوت کرد و اولین کشته تصادفات جاده ای ایران شد.

ورزشکاران قربانی تصادفات / تصادف نیوز گزارش می دهد

سیروس قایقران

سیروس قایقران

تصادف سیروس قایقران - تصادف افراد مشهور

 

سالگرد سیروس قایقران - عابدزاده - تصادف افراد مشهور

برای طرفداران تیم ملوان اتفاق بسیار تلخی رقم خورد. سیروس قایقران که تنها کاپیتان شهرستانی تیم ملی در زمان خودش بود که پیراهن هیچکدام از دو تیم معروف قرمز و آبی را نپوشید و با وجود سختی های این انتخاب همچنان در این تیم ماند تا در قلب هواداران ماندگار شود. در سال ۱۳۶۹ تیم ایران را با گل‌‌‌های او پس از ۲۰ سال به قهرمانی در بازی‌های آسیایی رسید. سیروس قایقران در حالی که ۳۷ ساله بود همراه فرزندش در یک تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرگ قایقران جزو تلخ ترین اتفاقات برای طرفداران تیم ملوان بود و تصادف افراد مشهور در این تیم پس از آن نیز اتفاق افتاد.

جواد منافی

ستاره استثنایی باشگاه پرسپولیس و تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ بود. او می توانست یکی از بهترین بازیکنان ایرانی تاریخ فوتبال شود و مشتریان خارجی زیادی داشت.وی  بعد از حادثه مدت ها در کما بود و بعد از بهبودی هرگز نتوانست به فوتبال برگردد.

امیر دولت آبادی

بازیکن دهه ۶۰ استقلال که به دلیل خستگی در کنار جاده در اتومبیل خود مشغول استراحت بود. سپس یک تریلی به او برخورد می کند و باعث فوت این بازیکن می شود.

جلال خاوندی

یکی از بازیکنان فوت شده تیم ملوان در حوادث رانندگی جلال خاوندی بود که تنها ۲۲ سال سن داشت و می توانست آینده درخشانی داشته باشد.

علی دایی

تصادف علی دایی

آقای گل فوتبال دنیا در یک تصادف در سال ۹۰ دچار آسیب شدید شد و بعد از چند عمل جراحی جان سالم به در برد. هرچند دایی در تصادف افراد مشهور حضور دارد اما بسیار خوش شانس بود که از این حادثه جان سالم به در برد.

آیدین نیکخواه بهرامی

تصادف آیدین نیکخواه بهرامی

بسکتبالیست معروف و ستاره معروف تیم ملی بسکتبال کشورمان در حالی که در حال تردد در جاده نمک آبرود بود تصادف کرد و جان خود را از دست داد.

* زهرا نعمتی

تصادف زهرا نعمتی

شاید کمتر کسی در یاد داشته باشد که قهرمان طلایی پارا المپیک کشورمان یکی از قربانیان سوانح رانندگی است و در لیست تصادف افراد مشهورقرار دارد. زهرا نعمتی در سال هایی که قهرمان رشته های رزمی در یک سانحه رانندگی به شدت آسیب دید و شدت این جراحت به حدی بود که او برای همیشه به صندلی چرخدار پیوند خورد. هرچند این اتفاق باعث شد تا نعمتی در رشته تیراندازی با کمان به مقام قهرمانی پاراالمپیک رسیده و شهرتش جهانی شود.

سلمان هراتی

سلمان هراتی

سلمان هراتی جزو بهترین شعرای حوزه دفاع مقدس بود. شاعری که حتی مرگش را بر اثر تصادف پیش بینی کرده بود. او در سال ۱۳۶۵ سوار بر مینی بوس برای تدریس به مدارس روستا می رفت که با مینی بوسی دیگر برخورد کرد و به دیار باقی شتافت.

پوپک گلدره

تصادف سلمان هراتی

پوپک گلدره که به خاطر بازی در نقش های مختلف از جمله دنیای شیرین دریا و نرگس به شهرت رسیده بود در اثر تصادف به کما رفت و بعد از ۶ ماه فوت کرد.

عباس امیری 

 عباس امیری عباس امیری - تصادف افراد مشهور

عباس امیری مقدم از بازیگران معروف فوت شده در حوادث رانندگی است. این بازیگر خوش صدا اهل شهر رشت بود و به علت لغزندگی جاده و سپس سکته قلبی به دنبال آن فوت کرد.

فروغ فرخ زاد

شاعر معروفی که ۵ دفتر شعر منتشر کرد که از اشعار مورد توجه معاصر است و نقدهای بسیاری بر آثار او نوشته شده است. در سال ۱۳۴۵ بر اثر انحراف از جاده فوت کرد.

مریم میرزاخانی

در لیست تصادف افراد مشهور به نام نخبگان علمی بسیاری برخورد می کنیم از جمله مریم میرزخانی. این نخبه ایرانی و استاد تمام دانشگاه استنفورد در سال های جوانی همراه با بسیاری از نخبگان دیگر در یک تصادف به دره سقوط می کند.

شرح میرزاخوانی از تصادف

میرزاخانی در مورد سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه شریف می گوید: تا قبل از ۲ نیمه شب همه چیز به خوبی پیش می رفت. اتفاق درست در لحظه ای اتفاق افتاد که همه ما احساس می کردیم  خوشبختیم و به همه آنچه می خواهیم رسیده ایم. خوشبختانه وی در این حادثه زنده ماند اما چند نفر از نخبگان همراه وی کشته شدند. این دانشجویان از بیست و دومین دوره مسابقات ریاضی باز می گشتند و هفت نفر از آنان به همراه دو عضو هیئت علمی و دو راننده کشته شدند. میرزاخانی بعد از کسب افتخارات بین المللی از جمله اولین زن و اولین ایرانی برندهٔ مدال فیدلز در سال ۱۳۹۶ بر اثر سرطان درگذشت.

تصادف افشین یدالهی

معروف ترین کشته شدگان تصادفات به همین جا ختم نمی شود و ترانه سرای موفق  و روانشناس افشین یدالهی نیز به همراه همسرش نیز در تصادف رانندگی کشته شدند. وی ترانه های مشهوری سروده که ترانه سریال مدار صفر درجه تنها یکی از آنهاست.

افشین یدالهی - تصادف افراد مشهور

داستان همچنان ادامه دارد

چندی پیش خبری از کشته شدن ۴ جوان تیزهوشانی که به تازگی در دانشگاه قبول شده بودند منتشر شد. صحنه تصادف حین لایو اینستاگرام رخ داد و بسیاری از دوستان این اتفاق تلخ را به چشم دیدند. تصادف افراد مشهور شاید بسیار خبرساز شود اما مرگ هموطنان عزیزمان هر روز خانواده های بسیاری را در گوشه و کنار ایران داغدار می کند.

این حوادث در بازه های زمانی مختلف و هرکدام با دلایل مختلفی رخ داده است و نمی توان دلیل خاصی را برای جلوگیری از این تصادفات بیان کرد و یا کسی را به عنوان مقصر آن نام برد اما می توان امید داشت با افزایش ایمنی خودرو ها و فرهنگ رانندگی در ایران بتوانیم کمتر شاهد این اتفاقات ناگوار باشیم.

سایر مطالب تصادف نیوز :

تحلیل های تصادف نیوز

بایگانی‌های آموزش – تصادف نیوز

پزشکی قاونی کشور

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=30413
  • نویسنده : تصادف نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://tasadofnews.ir
  • 2428 بازدید
  • 3 دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3

تصادف نیوز