تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
60

محدودیت تردد بین شهری و کرونایی، آخرین وضعیت ۲۱شهریور

  • کد خبر : 32432
  • 21 شهریور 1400 - 14:56
محدودیت تردد بین شهری و کرونایی، آخرین وضعیت ۲۱شهریور

به گزارش وبسایت خبری، تحلیلی و آموزشی تصادف نیوز، ورود به طرح ترافیک و خروج از آن همواره با سوال‌های متعددی همراه است. اینکه دقیقا چه ساعتی از دوربین‌های طرح عبور کنیم و چه ساعتی مجوز محدودیت تردد داریم، همگی در سایت تهران من قابل محاسبه است. با این حال اما شهرداری تهران طی سال‌های […]

به گزارش وبسایت خبری، تحلیلی و آموزشی تصادف نیوز، ورود به طرح ترافیک و خروج از آن همواره با سوال‌های متعددی همراه است. اینکه دقیقا چه ساعتی از دوربین‌های طرح عبور کنیم و چه ساعتی مجوز محدودیت تردد داریم، همگی در سایت تهران من قابل محاسبه است. با این حال اما شهرداری تهران طی سال‌های اخیر در ابتدای هرسال تغییراتی جهت ورود و خروج و نحوه رزرو و پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا تعیین کرده است. همچنین محدودیت تردد بین شهری و کرونایی و وضعیت دسته بندی مشاغل در شهرها را در ادامه بیان کرده ایم.

محدودیت تردد بین شهری و کرونایی، آخرین وضعیت 21شهریور + دسته بندی مشاغل

ورود به طرح ترافیک و خروج از آن همواره با سوال‌های  متعددی همراه است. اینکه دقیقا چه ساعتی از دوربین‌های طرح عبور کنیم و چه ساعتی مجوز محدودیت تردد داریم، همگی در سایت تهران من قابل محاسبه است. با این حال اما شهرداری تهران طی سال‌های اخیر در ابتدای هرسال تغییراتی جهت ورود و خروج و نحوه رزرو و پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا تعیین کرده است.

امسال نیز در ابتدای سال ۱۴۰۰، شهرداری تهران اعلام کرد که باید همانند دو سال گذشته یک هفته قبل از ورود به طرح ترافیک، وضعیت رزرو خودرو از طریق سایت تهران من انجام شود.
امسال نیز وضعیت تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک اصلی و طرح کاهش آلودگی هوا همچون سال گذشته به صورت ساعتی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به محاسبه جریمه خودرو براساس شماره پلاک زوج یا فرد نخواهد بود. این امر توانسته است یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مراکز تعویض پلاک را که حول خرید و فروش پلاک‌های خاص بود برطرف کند.

آخرین وضعیت تردد بین استانی (۲۱شهریور)

با اشاره به آخرین اعلام وزارت بهداشت و بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور  تعداد شهرهای قرمز کرونایی به ۲۴۶ شهرستان کاهش یافته است.

در حال حاضر ۲۴۶ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۴۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

استمرار منع تردد در جاده ها (شهریور)

  • در حال حاضرطرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی و تردد جاده‌ای خودروها با پلاک بومی از شهرهای قرمز و نارنجی در حال اجراست.
  • تا زمان اعلام مجدد وزارت بهداشت این طرح در جاده‌ها اجرایی می‌شود.
  • جریمه ورود و خروج به هر یک از شهرهای ممنوعه (شهرهای قرمز) یک میلیون و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان (برای شهرهای نارنجی) است.

طرح ترافیک (شهریور)

  • اجرای طرح ترافیک و آلودگی هوا از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶
  • امکان یک خروج رایگان پس از ساعت ۱۴:۳۰ از این دو محدوده
  • امکان یک ورود رایگان برای ساکنین این دو محدوده پس از ساعت ۱۴:۳۰
  • جریمه ۷۹ هزار تومانی در صورت عدم رزرو پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک

ساعت کار ادارات تهران (شهریور)

  • تغییر ساعت کاری ادارات و سازمان‌های استان تهران از ۱ شهریور، به ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰
  • اجرای  طرح ترافیک از ساعت۸:۳۰ الی ۱۶

ساعت اجرای محدودیت شبانه (تابستان ۱۴۰۰)

با گذشت حدود ۹ ماه از اجرای طرح محدودیت تردد شبانه خودروها از شهر تهران و بسیاری از شهرهای دیگر، این محدودیت‌ها اما از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در حال اجراست.

.در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و صفر و تعطیلی‌های آخرین هفته مرداد ۱۴۰۰، وضعیت تردد شبانه ماشین‌ها در تهران همچنان ادامه دارد.

وضعیت رنگ شهرها:

معرفی شهرهای قرمز و نارنجی:

شهرهای  قرمز:

  • شهرستان‌های ورزقان (آذربایجان شرقی)، ملکشاهی، هلیلان (ایلام)، ماه نشان (زنجان)، آرادان (سمنان)، بانه،دیواندره (کردستان)، سیرجان، قلعه گنج (کرمان)، روانسر، قصر شیرین (کرمانشاه) و دلیجان، کمیجان(مرکزی).

شهرهای نارنجی:

  • همچنین شهرستان‌های گرمی (اردبیل)، گلپایگان، نائین، نطنز (اصفهان)، بدره، دره‌شهر (ایلام)، گناوه (بوشهر)، فیروزکوه، قرچک، ورامین (تهران)، درمیان، زیرکوه، فردوس (خراسان جنوبی)، بجستان، بردسکن، بینالود، تربت جام، چناران، خواف، فریمان، فیروزه، کلات، مه ولات (خراسان رضوی)، راز و جرگلان، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، بهبهان، شادگان (خوزستان)، طارم (زنجان)، دامغان (سمنان)، خنج، سروستان، فراشبند، کازرون، کوار، لارستان، لامرد (فارس)، بوئین زهرا (قزوین)، ارزوئیه، جیرفت، کوهبنان (کرمان)، لنده (کهگیلویه و بویر احمد)، آزادشهر، آق قلا، بندرگز، ترکمن، کلاله، گرگان، گمیشان، گنبد کاووس (گلستان)، آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل ،طوالش، لاهیجان، ماسال (گیلان)، تنکابن، ساری، عباس آباد، نکا (مازندران)، زرندیه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، جاسک، خمیر، رودان، قشم (هرمزگان)، فامنین (همدان) و مهریز، یزد.

دسته بندی مشاغل در شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی

از زمانی که گسترش کرونا در شهرها بیشتر شد، مساله اعمال محدودیت برای مشاغل مختلف هم شدت گرفت. از همان ابتدا دولت با یک برنامه‌ریزی گسترده، مشاغل را به ۴ گروه تقسیم‌بندی کرد که این دسته بندی مشاغل در ادامه بیان می شود:

گروه اول: مشاغل ضروری مثل نانوایی‌ها، داروخانه، مراکز پزشکی و … هستند که حتی در شرایط و شهرهای قرمز هم مجوز فعالیت دارند.
گروه دوم: مشاغلی هستند که ضرورت فعالیت‌ کردنشان کمتر از گروه اول است. از بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سرباز و سربسته گرفته تا مواردی مثل آموزشگاه‌های رانندگی. این گروه از مشاغل که با عنوان گروه ۲ شناخته می‌شوند، تنها مجاز به فعالیت در شهرهای نارنجی هستند.

گروه سوم: شامل مشاغلی می‌شود که ضرورت کمتری برای فعالیت در شرایط کرونایی دارند. از تالارهای پذیرایی و استخرهای سرپوشیده گرفته تا سالن‌های سینما و تئاتر. این گروه فقط مجاز به فعالیت در شهرهای زرد هستند و اگر شهری قرمز شد، اجازه فعالیت ندارند.

دسته دیگر مشاغلی مثل باغ‌ وحش‌ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم‌نت‌ها هستند که تنها مجاز به فعالیت در شهرهای آبی هستند. این دسته‌بندی به گونه‌ای است که از دسته ۱ تا ۴، به ترتیب از ضرورت مشاغل کاسته می‌شود. یعنی مشاغل گروه یک، مشاغل کاملا ضروری و مشاغل گروه ۴ مشاغلی هستند که چندان ضرورتی به فعالیت آنها در شرایط کرونایی وجود ندارد.

منابع: ایسنا- مهر- تسنیم- اپلیکیشن باماسک- ایلنا

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=32432

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

تصادف نیوز