تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
85

رعایت سرعت مجاز در رانندگی + فیلم قانون ۳ ثانیه در رانندگی

  • کد خبر : 18179
  • 08 مهر 1399 - 10:51
رعایت سرعت مجاز در رانندگی + فیلم قانون ۳ ثانیه در رانندگی

تجاوز از سرعت مجاز، یکی از دلایل اصلی تصادفات به ويژه در جوانان و یکی از مهمترین عوامل وقوع تصادفات منجر به جرح و مرگ است.  در نتیجه در این مطلب سعی داریم تا در مورد رعایت سرعت مجاز در رانندگی مطالبی را بیان کنیم. رعایت سرعت مجاز در رانندگی در حالی که سرعت ۱۱۰ […]

تجاوز از سرعت مجاز، یکی از دلایل اصلی تصادفات به ويژه در جوانان و یکی از مهمترین عوامل وقوع تصادفات منجر به جرح و مرگ است.  در نتیجه در این مطلب سعی داریم تا در مورد رعایت سرعت مجاز در رانندگی مطالبی را بیان کنیم.

رعایت سرعت مجاز در رانندگی

در حالی که سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه قانونی است، اگر باران شدیدی ببارد و فرد آهسته حرکت نکند، وضوح دید او و همچنین توانایی متوقف کردن خودرو نیز کاهش می یابد و شانس تصادفات بالا می رود.

احتمال مرگ سرنشینان خودرو با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت، ۲۰ برابر زمانی است که سرعت خودرو ۳۰ کیلومتر در ساعت است.

اگر در جاده ای نا آشنا خصوصاً با پیچ های کور فراوان رانندگی شود، به هیچ عنوان نباید با سرعت یک فرد که آشنا به جاده است، حرکت کرد و سرعت را با شرایط و میزان راحتی و ایمنی خود فرد باید تطبیق داد. بنابراین محدوده سرعت را رعایت کنید.

فرصت کمتر در عکس العمل در سرعت های بالا

با سرعت زیاد رانندگی کردن به راننده وقت کمتری برای توقف یا واکنش می دهد. با سرعت کم برانید زیرا سرعت زیاد به شما زمان واکنش کمتری می دهد و شدت تصادف را افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که رانندگی در شب با رانندگی در روز متفاوت است. کنترل سرعت وسیله نقلیه می تواند از وقوع تصادف جلوگیری کند و می تواند در هنگام وقوع   تصادفات باعث کاهش ضربه شود و از شدت صدمات وارده به قربانیان بکاهد.

رعایت سرعت مجاز در رانندگی

رعایت سرعت مجاز در رانندگی

عدم رعایت سرعت مجاز چگونه موجب افزایش تصادفات رانندگی می گردد؟

 

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، هرچه سرعت وسیله نقلیه بیشتر باشد ، مدت زمان توقف راننده و جلوگیری از تصادف نیز کوتاهتر خواهد بود. اتومبیلی که با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند معمولاً برابر ۱۳ متر است که باید در آن ۱۳ متر متوقف شود ، در حالی که اتومبیل با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت با طی کمتر از ۸٫۵ متر متوقف می شود.

– افزایش سرعت متوسط ۱ کیلومتر در ساعت به طور معمول منجر به ۳٪ خطر بالاتر در تصادف ناشی از آسیب می شود ، با افزایش ۵-۶ درصدی برای تصادفاتی که منجر به مرگ می شود.

– سرعت نیز در هنگام برخورد به شدت ضربه کمک می کند. برای سرنشینان اتومبیل در تصادف با سرعت ضربه ۸۰ کیلومتر در ساعت ، احتمال مرگ ۲۰ برابر بیشتر از سرعت ضربه ۳۰ کیلومتر در ساعت است.

– رابطه بین سرعت و شدت آسیب به ویژه برای کاربران آسیب پذیر جاده مانند عابر پیاده و دوچرخه سوار بسیار حیاتی است.

رعایت سرعت مجاز

رعایت سرعت مجاز

به عنوان مثال ، نشان داده شده است که احتمال زنده ماندن در هنگام برخورد اتومبیل با عابرپیاده در سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت یا کمتر ۹۰٪ ، احتمال زنده ماندن در اثر ضربه با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت، کمتر از ۵۰٪  است. عابران پیاده تقریباً هیچ شانسی برای زنده ماندن در اثر ضربه با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت ندارند

عوامل موثر بر تصادفات

سرعت رانندگان تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که می تواند موارد زیر باشد:

– عوامل مرتبط با راننده (سن ، جنس ، سطح الکل ، تعداد افراد در وسیله نقلیه) ؛

– موارد مربوط به جاده و وسیله نقلیه (طرح بندی جاده ، کیفیت سطح ، قدرت خودرو ، حداکثر سرعت) ؛

– ترافیک و محیط زیست (تراکم ترافیک و ترکیب)

فیلم آموزشی رعایت فاصله طولی

همانطور که در مقاله رعایت فاصله طولی در رانندگی – فاصله ایمنی با خودرو جلو چقدر است؟ نوشتیم در این فیلم نیز رعایت سرعت مجاز در رانندگی در شرایط آب و هوایی گوناگون آموزش داده شده است.

منبع ویدئو

لینک کوتاه : https://tasadofnews.ir/?p=18179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2

تصادف نیوز